כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

זעזוע בויליאמסבורג: יהודי פתח מסעדת חזיר

'טרייף' הוא השם הפרובוקטיבי שבחר ג'ייסון מרכוס, צעיר יהודי מניו יורק, לקרוא לחנות החזיר שפתח במרכז השכונה החרדית ויליאמסבורג בניו יורק • התושבים המזועזעים מוחים בהמוניהם • וידאו

בעל המסעדה ג'ייסון מרכוס  עם השלט הפרובוקטיבי "טרייף"
בעל המסעדה ג'ייסון מרכוס עם השלט הפרובוקטיבי "טרייף"

ויליאמסבורג החרדית סוערת וגועשת: צעיר יהודי בשם ג'ייסון מרכוס, פתח מסעדת חזיר בטבורה של השכונה החרדית. שמה של המסעדה, הוא 'טרייף' (טרף).

לדברי בעל המסעדה, הוא בחר בכוונה תחילה בשם זה, בכדי לגרור סקרנות ועניין. "רוב האנשים לא יודעים מה משמעות המילה הזו, והם ייכנסו למסעדה מתוך סקרנות", אמר בעל המסעדה ברוב חוצפתו.

השלט שעל החנות מבשר על האוכל המוצע לסועדים: 'בייקון' (בשר חזיר) במגוון צורות ועוד בשרים על טומאת הטריפה.

טקס הפתיחה היה ביום שלישי בשבוע שעבר, ולדברי בעל המסעדה השתתפו בו כחמישים איש, כולל חרדים שהתאספו במקום בכדי להזדעזע ולמחות.

פתיחת החנות בליבה של השכונה החרדית, יצרה זעזוע ותדהמה בקרב תושבי השכונה ומנהיגיה הרוחניים, המתאספים בפתח החנות ומוחים נמרצות על הצעד המתריס והפרובוקטיבי.

אחד המפגינים, ר' יצחק אברהם, צוטט באתר vin כאומר, שמה שמפריע לו זה לא שמה של המסעדה. "אדרבה, ככה כולם יידעו שזה טרף, וגם יהודים שאינם דתיים ידירו משם את רגליהם. מה שמפריע לי, אלו אורות הניאו האדומים המהבהבים בחזית החנות.

כאמור, הפתיחה הפרובוקטיבית לא עברה בשקט, וככה גם ימיה הראשונים של מסעדת הטריפה. תושבי ויליאמסבורג המזועזעים החלו לקיים פעולות מחאה אינטנסיביים, במטרה לבער את הנגע.

אחד מתושבי ויליאמסבורג אמר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', כי "זהו צעד חמור ופרובוקציה שאין כדוגמתה - בייחוד לנוכח העובדה כי בעל המסעדה הוא יהודי, שאף הרחיק לכת וקרא לחנותו בשם 'טרייף', כאילו בכדי להכעיס ולהתריס.

"אנחנו מבטיחים שלא נעשה לו חיים קלים", אמר האיש ל'בחדרי חרדים'. "נמחה ונפגין, עד אשר תוסר החרפה והחנות הזו תיסגר".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}