כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אשכנזי: גם הדתיים צריכים להתגייס

בעצרת ברחבת הכותל המערבי לציון יום הזיכרון לחללי צה"ל, בחר הרמטכ"ל לדבר על ההשתמטות, ואמר בטון גורף: חובת הגיוס חלה על דתיים וחילונים כאחד • פרס: "אסור לאיראנים לזלזל בכוחנו"

אשכנזי: גם הדתיים צריכים להתגייס
דוצ

"יש לחבק את החיילים ולהוקיע את המשתמטים. על כולם, דתיים, חילונים ומיעוטים, להתגייס ולשאת בנטל".

משפט זה בחר ראש המטה הכללי, רא"ל גבי אשכנזי, לומר בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך ברחבת הכותל המערבי.

הוא דיבר בדבריו על הצורך לחנך את הנוער לנטילה בעול, ובחר גם לגעת בנקודות רגישות, ולדבר על הצורך של כל אזרחי ישראל להתגייס לשורות צה"ל.

בטקס שנפתח בשעה 20:00 ברחבת הכותל המערבי, משתתפים נשיא המדינה, הרמטכ"ל, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, ראש עיריית ירושלים והמשפחות השכולות.

קודם לכן נשא נשיא המדינה שמעון פרס את נאומו למשפחות השכולות, ואמר בין היתר: "אתם נציגים של למעלה משני ריבוא בתים בישראל שאיבדו את היקר להם מכל, בסערת הקרב ובמילוי תפקידם. זה הבן, זו הבת, שלא נראה אותם יותר לעולם. זו בת השחוק שלהם, זה הצחוק המתגלגל של האבא, של הבעל, שלא נשמע עוד. זה המבט בעיניים, זה העצב וזה החיוך של האח, האחות, שאבדו לעולם.

"אני יודע שאין נחמה המהווה תחליף לבן שלצעדיו אתם מצפים בחדר המדרגות שהשתתק לפתע. הבן שאת מדיו תליתם על קולב בארון ואתם מבקשים לחוש מהם פעם נוספת את ריח גופו. הבן והבת שאתם מתבוננים בתמונותיהם בגעגועים, שרק גוברים והולכים", הוסיף נשיא המדינה.

"ישנם עדיין המנסים לכלותינו. ובראשם, שלטון איראני עריץ השואף להשתלט על המזרח התיכון, לשתקו בנשק מאיים, ובהפצתו שנאת ישראל כדי להרדים חששות ערב. לנו אסור לזלזל באיומים. אבל להם אסור לזלזל ביכולתנו", אמר פרס.

בהמשך הקריא הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי, את פרק פ"ג בתהילים: "עשה להם כמדיין, כסיסרא, כיבין בנחל קישון", קרא רב הכותל.

העצרת לזכרם של הנופלים במערכות ישראל, הסתיימה באמירת 'קל מלא רחמים', מפיו של החזן הראשי לצה"ל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}