כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשלחת לקבר האדמו"ר - נתקעה באירופה

משלחת של כ-50 חסידים, בראשות האדמו"ר מפארשיי-מונסי, שיצאה ביום רביעי האחרון מארצות הברית לקברו של רבי ישעי'ה מקרעסטירר, נתקעה בגרמניה, בגלל ענן האפר • לא ברור מתי יחזרו

האדמו"ר מפארשיי. נסע לקבר באוטובוס
האדמו"ר מפארשיי. נסע לקבר באוטובוס

ביום ד' האחרון יצאה מהעיירה מונסי שבמדינת ניו-יורק משלחת בת כ-50 איש לכיוון העיירה 'קרעסטיר' שבהונגריה, כדי לפקוד את ציון קדשו של הרה"ק רבי ישעי' מקרעסטירר זיע"א, שיום הילולא שלו חל בג' אייר - מקום הידוע כמסוגל לפקודת ישועה ורחמים. בראשות המשלחת עמד האדמו"ר מפארשיי, המנהיג את קהילתו במונסי.

המשלחת עלתה לטיסה כשחרטום המטוס מכוון להונגריה. אלא שבעיצומה של הטיסה התבשר הטייס על ענן האפר הוולקני, והודיע לנוסעים כי הם יאלצו לנחות בגרמניה, וזאת לאחר ששמי הונגריה סגורים ומסוגרים.

לאחר הנחיתה ניסו חברי המשלחת לעלות על טיסה לכיוון הונגריה, אך אז התבשרו כי גם המרחב האווירי של גרמניה נסגר, ובלית ברירה - בהחלטה של הרגע האחרון -החליטו חברי המשלחת לעשות את דרכם ברכבת לוינה, שם עשו את השבת.

יום ההילולא חל כאמור בשבת קודש, אך למרות כל המאמצים לא הצליחו חברי המשלחת להגיע לקבר ביום ההילולא, ומיד בצאת השבת, הזמינו אוטובוס שהוביל את המשתתפים לעיירה קרעסטיר שבהונגריה.

בשעה זו, מעתירים חברי המשלחת בתפילה על ציונו של ר' שעיה מקרעסטירר, כשעדיין לא ברור מתי יוכלו לעשות את דרכם חזרה לניו יורק.

אחד מן החסידים המשתתף במשלחת אמר לאתר 'בחדרי חרדים': "אין ספק כי בתפילות של החברים יוזכר גם ענן האפר. נבקש מהצדיק שיפעל להתפזרות הענן, ולכך שנוכל לשוב במהרה לארצות הברית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}