כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליפא נאה, לתשומת ליבך

נתונים חגיגיים: מעל 100,000 אברכי כולל ותלמידי ישיבה, עמלים על תלמודם • הנתונים המשמחים מנוצלים על ידי כלי התקשורת להסתה פרועה כנגד הציבור החרדי • הם אומרים פן ירבה, ואנחנו..

אברכים בשמיעת שיעור. צילום ארכיון
אברכים בשמיעת שיעור. צילום ארכיון

התקשורת חוגגת: נתונים שנמסרו על ידי ראש אגף ארגונים ומוסדות תורניים במשרד החינוך, מעידים כי לראשונה מספר הגברים החרדים הלומדים בישיבות שמממנת המדינה שבר לראשונה את מחסום המאה אלף.

המספרים המשמחים מעידים על גידול של 12 אלף אנשים היושבים ועוסקים בתורה תוך שנתיים. למותר לציין כי הנתונים נלקחו על ידי התקשורת בכדי לנגח את הציבור החרדי, ולהוכיח כי המעמסה על כתפי הציבור החילוני – גדלה.

אך הם אומרים פן ירבה, ואנחנו אומרים כן ירבה.

עוד בנושא:
נואי פותח פה: "החרדים לא תורמים לחברה"

על פי הנתונים שיש בהם בכדי ללמד על התעצמות הציבור החרדי, ועל ריבוי משמח של לומדי תורה עולה כי קיימים כ-70 אלף אברכי כולל וכ-30 אלף תלמידי ישיבות.

יצוין, כי המדינה משלמת לאברך סכום של פחות מאלף ₪ לחודש, וגם הסכום הפעוט הזה נמצא תחת איום מתמיד של נערי האוצר, החפצים לנגוס בכבשת הרש. התמיכה של המדינה בתלמיד ישיבה עומדת על פחות מ-500 ₪ לחודש, לעומת אלפי שקלים אותם מקציבה המדינה לסטודנטים.

בעקבות הדו"ח, והצורה המעוותת בה הוא מוצג בתקשורת, (לדוגמה: כותרת המבשרת על למעלה מ-10,000 ₪ לאברך כולל. בעוד שמדובר בתקציב הניתן לו במסגרת שנתית, כשלעיתים מדובר באברך לו יש 10 ילדים), החלה ההסתה.

מנכ"ל התנועה הרפורמית חדו"ש, 'הרב' אורי רגב, אמר בתגובה ש"הגידול הדרמטי במספר תלמידי הישיבות במימון המדינה, גברים חרדים שאינם עובדים ואינם משרתים בצבא או בשירות לאומי, פוגע בביטחון המדינה ומאיים למוטט את כלכלת ישראל תוך שני עשורים. כתוצאה מכך הופך לימוד התורה בישיבות החרדיות מברכה לסכנה אמיתית לעתיד המדינה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}