כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שיבושי הטיסות באירופה • נזק כלכלי במאות מיליונים

הנזקים הכלכליים לחברות התעופה נאמדים בכ-200 מיליון דולר ליום, כשעדיין מוקדם להעריך את מימדי הנזק למדינות, יצואנים ולמשקי הבית • על פי החוק: חברות התעופה אינן חייבות במתן פיצוי כספי

 שיבושי הטיסות באירופה • נזק כלכלי במאות מיליונים

מעבר לאי הנוחות ולסבל הממשי שנגרם למאות אלפי הנוסעים ובני משפחותיהם, שמזה ימים אינם יכולים להגיע למחוז חפצם, מתבטאת השבתת המטוסים גם בנזקים כלכליים רחבי היקף למדינות לחברות ולאנשים פרטיים. נזק כספי כבד נגרם גם ליצואנים, יבואנים ותעשיינים שלא יכולים להטיס מטענים.

עדיין מוקדם מכדי להעריך את הנזקים הכלליים שנגרמו למדינות השונות ולמשקי הבית הפרטיים, אך הערכת נזק כבר נעשית על ידי חברות התעופה השונות. מספר הטיסות שבוטלו עד אתמול עמד על כ-17,000 טיסות מכלל הטיסות ברחבי אירופה, ועל פי ההערכות הנזק שנגרם לחברות התעופה נאמד ביותר מ-200 מיליון דולרים ביום.

שאלה כלכלית נוספת העולה בעקבות ביטול הטיסות, היא שאלת הפיצוי. על פי החוק, שינויים וביטולים בטיסות כתוצאה מ"כוח עליון" ולא מתקלה טכנית, אינם מחייבים את חברות התעופה לפצות את הלקוחות, זאת גם במידה והלקוחות כבר הספיקו להגיע לשדה התעופה ולהמתין לעלייה למטוס. עם זאת, ישנן חברות תעופה שהחליטו על החזרים כספיים בשל ביטול טיסות ועל כל צרכן לברר מול חברת התעופה עמה היה אמור לטוס.

ביום חמישי, שהיה הראשון לשיבושי הטיסה, חברות התעופה האירופיות נהגו לפי תקנות חדשות ונתנו לכל נוסע שנשאר בישראל למשל, סיוע, בעיקר סיוע כספי למלונות, תחבורה וארוחות.

גם באירופה נהגו חברות התעופה האירופאיות כך עם נוסעיהן שטיסותיהם בוטלו. אך אחרי היממה הראשונה המצב השתנה, וחברות התעופה יישמו את החוק ככתבו והורו לכל נוסע לדאוג לעצמו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}