כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לופוליאנסקי ישוחרר למעצר בית

טרם יקראו ואני אענה: המשטרה הודיעה כי לא תבקש להאריך עוד את מעצרו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, והוא ישוחרר למעצר בית, עם צו איסור יציאה מן הארץ

לופוליאנסקי ישוחרר למעצר בית

ההודעות על התפילה המשפחתית בכותל המערבי, כנראה עשו את שלהן: הערב נודע, כי ראש העיר ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, ישוחרר כלל הנראה מחר (יום א') לביתו בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים, בתנאי מעצר בית.

כבר מחר ישוחרר לפוליאנסקי למעצר בית, והמשטרה לא תבקש להוסיף ולהאריך את מעצרו. הוא ישוחרר בתנאים מגבילים, כולל צו עיכוב יציאה מהארץ.

תחושת צער עמוק אופפת בימים אלה את בני משפחת החסד הירושלמית, משפחת לופוליאנסקי. בני המשפחה, שמעולם לא חלמו, אף בחלומותיהם השחורים ביותר, שאבי המשפחה האהוד, החייכן ורב הפעלים שעושה כל כך הרבה לטובת הציבור, ימצא את עצמו מושלך למעצר, עם פושעים וגנבים.

הם נבוכים, רצוצים, ואפופי צער אינסופי. אולם מעל הכל, הם בהלם מוחלט. הבשורה על מעצרו, ניחתה על ראשם כרעם ביום בהיר.

למען האמת, לא רק בני משפחת לופוליאנסקי המומים. די היה בסיבוב בין בתי כנסת ומקוואות בכל ריכוז חרדי בימי שישי ושבת החולפים, בכדי להבין שהציבור החרדי אינו מעכל את דבר מעצרו של ראש עיריית ירושלים לשעבר. כולם, מסתבר, רואים בו את האחרון שייעצר בחשד לפלילים.

"אוכל עפר ואשתה רעל, לפני שאעלה על דעתי כי אורי נטל שלמונים ולו באגורה אחת. הדבר אינו אפשרי בעיני. זו חייבת להיות טעות איומה", כתב גם עו"ד עמוס ון-אמדן, חילוני מובהק ומתריס מתל אביב, יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, בטור מיוחד שפרסם בגיליון סוף השבוע של 'ישראל היום'.

בני משפחתו של לופוליאנסקי אובדי עצות. הם רוצים לסייע לאביהם, המוחזק במתקן רפואי שבבית המעצר בכלא ניצן, אולם אין לאל ידם מה לעשות - מלבד שכירת שירותיהם של עורכי דין. ואת זה הם כבר עשו.

במהלך ספונטני שהתארגן בקרב בני המשפחה המלוכדת, הוחלט לקיים עצרת תפילה משפחתית ברחבת הכותל המערבי, בה יתחננו ילדיו, חתניו ונכדיו של אורי לופוליאנסקי בפני שוכן מרומים, כי יחוס על אביהם, יוציאו מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה, וייצא צח כשלג בדינו.

העצרת תישא אופי משפחתי, והיא תיערך הערב (מוצ"ש) ברחבת הכותל המערבי.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ביום שישי דחה שופט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, אברהם טל, את הערער שהגיש ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, באמצעות עו"ד יאיר גולן, כנגד הארכת מעצרו.

במהלך הדיון על הערער שהגיש לפוליאנסקי, שלא הוכנס אזוק לאולם הדיונים, הביע השופט את תקוותו כי עד תום תקופת המעצר של 5 ימים, שמסתיים ביום ראשון בערב, תמוצה כל החקירה נגדו - והוא ישוחרר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}