כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפתעה • הגאב"ד ל'יד לבנים': נכבד הנופלים

'בחדרי חרדים' חשף אתמול כי בעקבות הכוונה לקיים הפגנות ענק באשקלון, פנה יו"ר 'יד לבנים' לגאב"ד 'העדה', וביקש: כבד את זכר הנופלים • הגאב"ד התקשר והודיע: אני מכבד, ההפגנות יידחו

התחשב. הגאב"ד הגרי"ט ווייס
התחשב. הגאב"ד הגרי"ט ווייס



כאשר ראשי ארגון ההורים השכולים הלאומי 'יד לבנים' ניסחו את המכתב החריג שנשלח לגאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס, הם לא האמינו כי יזכו למענה כה ישיר וכה מפתיע, המגלה כי העדה החרדית בהחלט מעריכה את זכרם של חללי צה"ל, ומתחשבת ברגשות המשפחות השכולות.

אתמול בערב (ה'), התקשר הגאב"ד אל מנכ"לית 'יד לבנים', גב' רחל לניאדו, והודיע כי לא תתקיים עצרת ולא יהיו הפגנות ביום הזיכרון לחללי צה"ל, וכי כל פעילות מחאתית סביב ההחלטה לפנות את הקברים במתחם בית החולים 'ברזילי' באשקלון, תידחה עד לאחר יום הזיכרון לחללי צה"ל, וזאת בגלל שהוא מכבד את זכר הנופלים ומתחשב ברגשות משפחותיהם.

בנוסף, אמר גאב"ד העדה החרדית למנכ"לית יד לבנים, כי הוא מצטער מאוד על אי ההבנה שנוצרה, מה שגרם לראשי 'יד לבנים' לחשוב, כי 'העדה החרדית' מזלזלת בזכר החללים. "חס וחלילה מלחשוב כך", אמר הגאב"ד.

פניית הגאב"ד ל'יד לבנים', באה בעקבות מכתב ששיגר אליו יו"ר הארגון, אלי בן שם, לנוכח התוכניות המתגבשות בימים אלה לקראת בואם של אנשי רשות העתיקות בכדי להוציא לפועל את החלטת הממשלה ולפתוח את הקברים באשקלון. בעדה החרדית נערכים היטב לקראת היום הזה, ועל פי פרסומים שנפוצו היום, גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס ייטול חלק בהפגנה הראשונה.

בעדה החרדית, כידוע, לא מכירים בתאריכים ציוניים, במיוחד לא אם מדובר ביום הזיכרון לחללי צה"ל. שלא לדבר על עמידת דום בצפירה לזכר הנופלים במערכות ישראל, שההשקפה החרדית פוסלת מכול וכל, בכדי שלא ללכת בחוקות הגויים.

בארגון 'יד לבנים', הארגון הממלכתי העוסק בהנצחת החיילים שנהרגו במערכות ישראל ומהווה עוגן עבור אלפי ההורים השכולים בארץ, שמעו בכלי התקשורת על ההתארגנויות לקראת העצרת הגדולה והמהומות המתוכננות להתפרץ באשקלון, מה שיגרור התעניינות ציבורית.

ראשי 'יד לבנים' חששו מאוד כי האירועים הללו יסיטו את תשומת הלב הציבורית מיום הזיכרון ומזכר הנופלים.

לדברי ראשי 'יד לבנים', הורים שכולים רבים פנו לארגון, והביעו את דאגתם, לפיה המהומות באשקלון והתמונות של האברכים המשתרעים מתחת לגלגלי הטרקטורים, ישכיחו מהציבור בישראל את יום הזיכרון ואת החיילים שנהרגו.

לכן, החליטו ראשי הארגון לפנות ישירות לליבו של הקודקוד, מי שבידו לעצור את ההפגנות ולדחות אותן לעיתוי אותו יראה לנכון.

וכך נחת מכתב חריג ויוצא דופן בתיבת הדואר של גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט ווייס, המתגורר בגוש 80 בירושלים.

מי שכתב את המכתב, הוא האדם הכי רחוק אידיאולוגית מהגאב"ד ומהעדה החרדית. אך עובדה זו לא מנעה ממנו לפנות אל הגאב"ד ולבקש ממנו לעצור את המהומות, למען זכר הנופלים.

וכך נכתב במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים':

לכבוד הרב טוביה ווייס,

מנהיג העדה החרדית,

הגאון אב בית דין.

שלום רב,

הנידון: מניעת חילול יום הזיכרון לחללי צה"ל

בימים שהאומה מתכנסת ליום אחד בו כולם הופכים למשפחה אחת מלוכדת שלנגד עיניה עומדים אלפי
משפחות שאיבדו את מיטב הבנים במלחמה והגנה על המולדת, אני פונה אליך בעקבות פניות רבות של הורים שכולים, הזועמים על קיום ההפגנות.

אני מבקשך שתפעל ברגישות, ותדחה את מועד' ההפגנה והעצרת המתוכננת ליום הזיכרון למועד אחר, מבקש ממך לא לשכוח בזכות מי אנו חיים כאן בארץ ישראל.

אודה לשיתוף הפעולה.

בברכה,

אלי בן שם

יו"ר ארגון יד לבנים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מכתבים דומים שוגרו לבתיהם של מספר רבנים ידועי שם בציבור החרדי, על מנת שהם ינסו להשפיע על העדה החרדית והעומדים בראשה, לדחות את ההפגנות עד לאחר יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

התשובה המפתיעה, כאמור, לא איחרה לבוא. הגאב"ד יצר קשר, והודיע כי לא יחלל את זכר הנופלים. התשובה הפתיעה מאוד את ראשי ארגון המשפחות השכולות שהביעו את תודתם לגאב"ד.

וכך יצא לו לדרך אחד משיתופי הפעולה הכי לא צפויים בתולדות מורשת הקרב של העדה החרדית.



בלעדי: המכתב של 'יד לבנים' לגאב"ד


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}