כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אולמרט מאשים את לופוליאנסקי

לראשונה מאז פרצה פרשת הולילנד, התייצב החשוד המרכזי, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, וטען כי השחיתות נעשתה "לאחר שחדלתי להיות ראש עיר" • "רציתי להביא לעיר אוכלוסייה לא חרדית" • לצפיה

אולמרט מאשים את לופוליאנסקי

אחרי חרושת של שמועות על בריחה והתחמקות מהגעה ארצה, אחרי שכל דרדק במדינה וכל קשישה בפאתי יוקנעם ידעה מי הוא 'האישיות הבכירה מאוד' א.א., שסביבה מתנהל התיק שהוגדר על ידי בית המשפט כ"אחד החמורים בתולדות המדינה" – מתייצב הערב אהוד אולמרט במשרדו, מול התקשורת, ומוסר את הודעתו לאומה.

יממה לאחר שהקדים את שובו ארצה, הוא עומד ומוסר את גרסתו בפרשת הולילנד, עוד בטרם התייצב לחקירתו הראשונה בעניין שבגללו כבר יושבים שני בכירים חרדיים במעצר.

החלק הכי דרמטי בהודעתו של אולמרט, הוא גלגול ההאשמות על יורשו בתפקיד ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, הנתון כעת במעצר בשל הפרשייה. אתמול (ד) עמד לופוליאנסקי בבית המשפט, ואמר שאולמרט אשם בהכל, וכי הוא זה שאישר את התוכניות ולו לא היו כל סמכויות לעשות זאת.


עוד בנושא:
כעת זה רשמי: אולמרט חשוד בקבלת מיליוניםו
המצוד מתרחב: אלי שמחיוף עצור
עלילות לופו והמשטרה: איש חלש, עימות או עד מדינה? • טור מיוחד
הלם בציבור החרדי: אורי לופליאנסקי עצור
לופליאנסקי נעצר? ביומונים לא שמעו
פרשת 'מזוודות הכסף': 2 עצורים חרדים
הולילנד: חשש ממעצר חרדים נוספים


בהודעתו היום, החזיר אולמרט את הכדור ללופוליאנסקי, ואמר כי כל האישומים צריכים להיות מכוונים לעברו. "התוכניות שונו לגמרי לאחר שחדלתי להיות ראש העיר", אמר אולמרט, כשהכוונה ברורה: אחרי שחדל להיות ראש עיר, החל אורי לופוליאנסקי להיות ראש עיר. "אין לי שום יד בשינויים שהתחוללו לאחר מכן", כיוון אולמרט את האש לעברו של לופוליאנסקי.

"נעשה כאן ניסיון לרצח אופי שאין לו תקדים בהיקפו ובעוצמתו", אמר אולמרט בסוף דבריו.

"תמכתי בפרויקט הולילנד מראשיתו, כאשר הוא כלל שלושה בתי מלון לחיזוק התיירות בירושלים, באמצע שנות ה-90 ולקראת שנות החמישים של מדינת ישראל, וכן יחידות דיור לאוכלוסייה לא חרדית חזקה שרצינו להביא למרכז העיר", אמר אולמרט, וחשף פרט מעניין מאד מבחינת הציבור החרדי. אולי אמר זאת, בכדי להרחיק את האפשרות שהיה לו שיתוף פעולה כלשהו עם לופוליאנסקי, ולשכנע כי השחיתות בוצעה לאחר פרישתו לכנסת.

"אני מודיע באופן הנחרץ ביותר, כפי שאמרתי בעבר, כי מעולם לא הוצע לי שוחד, ומעולם לא קיבלתי שוחד מאדם. בשום עניין, בשום דרך, בין במישרין ובין בעקיפין", הוא אמר, והודיע כי הוא מוכן להיחקר כאן ועכשיו.

"אני כאן", הוא הודיע בפאתוס. "אני מוכן להיחקר בכל שלב ובכל רגע שבו תחליט המשטרה שהיא רוצה לחקור אותי".

"פרקליטיי הודיעו מייד עם פרסום החקירה החדשה, כי אני עומד לרשותם בכל עת. אני מודיע באופן הנחרץ ביותר, כי מעולם לא הוצע לי שוחד, ומעולם לא קיבלתי שוחד מאדם, בשום עניין, ובשום דרך, בין במישרין ובין בעקיפין.

לאחר מכן דיבר ראש הממשלה לשעבר על "רצח האופי" שלדבריו נעשה לו. "אחרי שהוסר צו איסור הפרסום, רווח לי. ממילא שמי הופיע בכל אמצעי התקשורת ולא היה ספק לאדם מי הוא אותו א.א. שכולם מדברים עליו", הוא אמר. "נעשה כאן ניסיון לרצח אופי, שאין לו תקדים בתולדות המדינה, לא בהיקפו, ולא בעוצמתו. פגעו בי, בבני משפחתי, ברעייתי ובילדי. הפיצו שמועות חסרות שחר שאין בהן אבק של אמת".

במהלך היום הותרו פרטיו של 'הבכיר א"א' לפרסום, ופורסם כי אולמרט דרוש לחקירה תחת אזהרה, בפרשת הולילנד, בחדש ששוחד בתמורה לאישור הפרויקט הנדל"ני. החשד הוא, כי בתמורה לשוחד שקיבל, המציא ראש העירייה דאז אישורים להגדלת הפרויקט בכ-1,200 אחוזים יותר מבתוכנית המקורית.

אבל אולמרט הכחיש הכל בהצהרתו הערב. הוא אף התייחס בציניות לחקירות הרבות בהן עמד ועודנו עומד, ואמר: "ברצוני להבהיר: בשנים האחרונות, בעודי עוסק בעניינים הגורליים ביותר של מדינת ישראל, נפתחו נגדי שש חקירות משטרתיות פליליות על שוחד - וכל שש החקירות הפילליות הללו שהתמקדו בטענות שוחד - נסגרו. כמו בפרשת כרמייה, כמו בפרשות אחרות", אמר. "כל התהליך הזה גרם למצוקה לא מועטה, אך לרגע לא העליתי בדעתי שלא לשתף פעולה עם חוקרי משטרת ישראל".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}