כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המצוד מתרחב: אלי שמחיוף עצור

יום מביך: לאחר הארכת מעצרו של אורי לופליאנסקי, נלקח חבר עיריית ירושלים אלי שמחיוף לחקירה • בית המשפט האריך מעצרו עד ה-22 באפריל • וגם: גילויים בפרשת לופוליאנסקי, ווידאו מבית המשפט

שמחיוף בבית המשפט. צילום: יצחק לב ארי
שמחיוף בבית המשפט. צילום: יצחק לב ארי

מצעד הנחקרים ב"פרשת השוחד הגדולה בתולדות המדינה" נמשך - ואף מואץ. אמש, הניחו חוקרי המשטרה את ידם על אלי שמחיוף, חבר עיריית ירושלים מטעם ש"ס, במשך שנים רבות. שמחיוף מכהן גם כדירקטור בחברת בנייה גדולה, שהיתה מעורבת בהקמת פרויקט הולילנד. הוא נחקר הלילה והבוקר, ובעקבות פרטים שהתגלו בחקירה, החליטו ביאח"ה לבקש הארכת מעצר.

בדיון שתקיים היום (ה) אחר-הצהריים בבית משפט השלום בראשון-לציון, ביקשה המשטרה לעוצרו לעוד 9 ימים, אולם השופט קבע הארכת מעצר של 8 ימים - עד ה-22 באפריל. את שמחיוף מייצגים עו"ד משה אוסדיטשר מבני ברק ועו"ד אבי במברגר. אוסדיטשר אומר כי למרשו אין כל קשר לפרשה, וכי ימים יוכיחו זאת.

בצאתו מהדיון נופף שמחיוף בידו לבני משפחתו, שנוכחו באולם.


עוד בנושא:
כעת זה רשמי: אולמרט חשוד בקבלת מיליוניםו
עלילות לופו והמשטרה: איש חלש, עימות או עד מדינה? • טור מיוחד
הלם בציבור החרדי: אורי לופליאנסקי עצור
לופליאנסקי נעצר? ביומונים לא שמעו
פרשת 'מזוודות הכסף': 2 עצורים חרדים
הולילנד: חשש ממעצר חרדים נוספים


הבוקר הובא לדיון בהארכת מעצרו, גם עו"ד אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר. הוא שוחרר למעצר בית של 10 ימים.

בכלל, היום הזה הוא מן המביכים שידעה הנציגות הפוליטית החרדית. כותרות העיתונים נמרחו בחיוכו הנצחי של אורי לופליאנסקי, ולב כל חרדי – דווי. דווקא האיש שהיה הסמל ליושר ונקיון כפיים, האיש שהיה לסמל, מי שנערץ גם על דתיים וגם על חילונים - דווקא הוא. למה?

ככל שהולכים ומתבררים פרטי החקירה, נראה שהמשטרה נמצאת בפאניקה. מצעד הנחקרים המובלים להארכות מעצר, אינו מלמד בהכרח על ראיות מוצקות שבידי המשטרה, אולי להיפך.

בארצות הברית, יודע כל נאשם כי ברגע שהרשויות מגיעות לדלתות ביתו ומציגות לו צו מעצר - הסיפור תפור. המעצר מלווה בהוכחות חד משמעיות על אשמה ודאית. מדיניות המשטרה בארץ – שונה.

אולי זה נובע מהאקלים הים תיכוני, שמאלץ את שוטרי היאח"ה לנקוט בקו של "יאללה, בא נפוצץ אותו, אחר כך נראה מה יהיה" - וכך, אורי לופליאנסקי, המנהל עשרות בשנים ארגון חסד, נעצר בחשד כי תרומות שניתנו למוסד במשך 20 שנה, עוד הרבה לפני שהיה בעיריית ירושלים, היו שוחד.

מגוחך? לא לדעת חוקרי יאח"ה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}