כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מונסי: זוג חרדי הורשע בגניבה מהממשלה

בני זוג ממונסי הורשעו בגניבה מתקציבי תוכנית ממשלתית המיועדת לנזקקים • הסכם שגובש מנע מבית המשפט לגזור עליהם עונש מאסר ממושך • מכה למשפחות חרדיות: קוצצו תקציבי ה'סקשן 8'

מונסי: זוג חרדי הורשע בגניבה מהממשלה
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

בפסק דין, שגרר ביקורת ציבורית, נחלצו זוג חסידי ממונסי ממאסר, לאחר שקבלו במרמה כספים של תוכניות ממשלתיות המיועדות לנזקקים. בפסק הדין שניתן, הורשע הזוג בגנבת קרוב ל-76 אלף דולר מתוכנית ה'וולפר' של מדינת ניו יורק.

במהלך עסקה שהתגבשה נדרשו בני הזוג להחזיר מיידית סכום של 25 אלף דולר, כדי להימנע מלהיכנס ישירות לכלא. את שאר הסכום התחייבו לשלם עד למועד גזר הדין, שהתקיים השבוע.

לפי ההסכם בין עורכי דינם לתביעה המייצגת את מחוז רוקלנד, ואשר אושרר בפני השופט צ'ארלס אפדקר בבית המשפט המחוזי שבניו סיטי, הסכימו הצדדים שהזוג לא יקבל עונש מאסר במידה ויחזירו את הכסף במלואו. לולי ההסכם והחזרם המיידי של הכספים, בני הזוג היו נשפטים לעונש מאסר הנע בין 4 ל-14 שנה.

הזוג נעצר לאחר חקירה של עורכי דין מטעם המחוז, שרותי הרווחה, וחוקרי מחלקת האכלוס תכנון הבניה העירונית של החוקר הכללי. הם נאשמו כי קבלו משנת 2006 עד ל-2007 כספי עזרה ותמיכה שאושרו להם בתוכנית ה'סקשן 8' - העוזרת בהשתתפות בשכר דירה.

החשד הראשוני העה על-ידי החוקרים לאחר שגילו שהמשפחה מתגוררת בבית בעל 6 חדרי שינה, הכולל שלושה חרדי נוחיות, ואשר נקנה בסכום 775 אלף דולר בשנת 2005. הבדיקה העלתה את הצורה בה הצליחו לקבל אישור לתוכניות העזרה השונות – רשימת הנכסים בשמות שונים ואיות אחר.

כך גם התגלה סכום בסך 49 אלף דולר שקבלו במרמה לאחר שלקחו "פוד סטמפס" - שוברי קנית אוכל, משנת 2006 ועד 2008. כתב התביעה שהגיש עו"ד מחוז רוקלנד הוכיח שבני הזוג סיפקו אינפורמציה שקרית לסוכנויות המדינה, כדי שיאושרו בתוכניות הללו.

עורך דינם של בני הזוג וויליאם פראנק שיבח את עו"ד התביעה תומאס זוציב והשופט צ'ארלס אפדקר שאישרו את ההסכם שמסתפק בקבלת את הסכום חזרה, במקום לגזור מאסר בפועל. "בני הזוג הינם הורים של 12 ילדים ואשר אין להם עבר פלילי. אני שמח שבית המשפט אישר את הסכם שגיבשנו". אם זאת יצוין שבני הזוג נשפטו לתקופת מבחן של 5 שנים בהם עיני הגורמים הממשלתיים יהיו פקוחות אליהם, וכל חריגה תוביל לעונשים המכסימליים.

אולם נראה שהתביעה לא הייתה מרוצה מהתוצאות. "הם גנבו 'בפעם הראשונה', מכיוון שהם נתפסו לראשונה", תקף עו"ד מחוז רוקלנד את הפסיקה המקלה. "אני סבור שזיכוי לגנבים יכול להינתן רק לקטין הגונב מחנות בפעם הראשונה. לא לזוג מבוגר שגנב כספים לאחר זיוף מסמכים ממשלתיים, תוך שהם מסתירים חשבונות ונכסים, וגרים בבית מגורים פרטי השווה 775 אלף דולר. אני חושב שהם היו צריכים ללכת לכלא עבור מעשים אלה".

בתוך כך נודע, כי תקציבים המיועדים לתוכנית ה'סקשן 8' קוצצו, ולרבים מהקהילה החרדית צפויה להתבטל תוכנית התמיכה בתשלום שכר הדירה - תמיכה שהיא כמעט כורח המציאות אצל משפחות ברוכות ילדים בניו יורק.

בשלב זה נשללו יותר מעשרת אלפים אישורים מכלל תושבי ניו יורק. ביטול התוכנית תקשה על משפחות חרדיות רבות, שלא יכלו לעמוד בהוצאת תשלום שכר דירה באופן עצמאי, ויאלצו לחפש דירות זולות, שאינן בנמצא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}