כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בשל לחץ ציוני: גולדסטון לא ישתתף בבר המצווה של נכדו

נוקמים בגולדסטון: הפדרציה הציונית של דרום אפריקה, תמנע מהשופט היהודי ריצ'רד גולדסטון, להשתתף בבר המצווה של בנו בחודש הבא, בשל הדו"ח שחיבר נגד ישראל • גולדסטון: "מחפש את טובת נכדי"

השופט גולדסטון
השופט גולדסטון

כועסים על גולדסטון: אין הרבה דברים שיכולים היהודים, הכועסים מאד על השופט היהודי ריצ'רד גולדסטון, שחיבר דו"ח על פעולות ישראל בעזה, שגרם נזק אדיר לשמה הטוב של ישראל ולמעמדה הבינלאומי - לעשות. אבל כשרק ניתנת להם ההזדמנות, הם משיבים לשופט באותה המטבע.

ההזדמנות הגיעה, עם הגיעו של יום משמח במשפחת גולדסטון. יום בר המצווה של הנכד, הגר בדרום אפריקה. הפדרציה הציונית של דרום אפריקה (SAZF) ניצלה את ההזדמנות, ומנעה מהשופט את האפשרות להשתתף בחגיגת בר המצווה של נכדו שתיערך בבית כנסת ביוהנסבורג בחודש הבא, כך פרסם אמש (ד) פעיל זכויות האדם זאקי אחמט באתר האינטרנט של המרכז הדרום-אפריקאי למשפט וצדק וחברתי.

לפי הפרסום באתר, חברי SAZF שמעו כי השופט גולדסטון מתכוון להשתתף בבר המצווה ותכננו להפגין נגדו מחוץ לבית הכנסת "בית המדרש הגדול". לאחר משא ומתן בין הארגון, בית הכנסת, והמשפחה, הוסכם כי גולדסטון לא ישתתף בטקס בבית הכנסת, על מנת שלא להעיב על האירוע.

המאמר שיתפרסם מחר בעיתון ג'ואיש ריפורט בדרום אפריקה מעורר הדים רבים בקהילה היהודית. מספר משפחות איימו לבטל את טקסי בר המצווה שלהן בבית הכנסת "בית המדרש הגדול" בעקבות היחס למשפחת גולדסטון.

מנגד, קבוצת יהודים צעירים יזמה עצומת תמיכה בפדרציה ובצעדיה, בה נכתב, בין היתר: "בעת הזו, שבה הקהילה היהודית נתונה למתקפות חוזרות ונשנות מצד גורמים חיצוניים – חשוב להישאר מאוחדים סביב ישראל וסביב הערכים הציוניים, בעיקר ערב יום העצמאות, ולהימנע מחילוקי דעות ומאירועים שעלולים לייצר פרובוקציה".

אברהם קרנגל, יו"ר SAZF, אמר לזאקי אחמט כי ארגונו "פועל בעוצמה בנושא מכיוון שאנו מייצגים את ישראל". ראש בית הדין הרבני רבי משה קורסצג, אישר כי בית הדין לא היה מעורב באופן רשמי, אך ניהל "שיחות פרטיות" בנושא, וגם לא התבקש על ידי בית הכנסת לפסוק. "אני יודע שהיו רגשות עזים בבית הכנסת, הרבה כעס"

אחמט דיבר עם השופט גולדסטון בביתו שבוושינגטון, אך הוא סירב להגיב למעט ההצהרה: "לטובת נכדי, החלטתי לא להשתתף בטקס בבית הכנסת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}