כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כעת זה רשמי: אולמרט חשוד בקבלת מיליונים

שרייך סוררים: החשוד הבכיר בפרשת הולילנד, הוא אהוד אולמרט, החשוד כמי ששלשל לכיסו מיליוני שקלים בתמורה לקידום הפרויקט • אולמרט: סוחטים אותי • האם לופוליאנסקי הוא עד המדינה?

אולמרט ולופו
אולמרט ולופו

שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים. זעקתו של הנביא ישעיהו, נשמעת כלקוחה היישר מכותרות העיתונים היום.

כולם ידעו, כולם הסיקו דבר מתוך דבר, ולמרבה הזוועה, מה שהחל כמה שנראה עוד תיאוריות קונספירציה נגד ראש העיר והממשלה לשעבר, הנהנתן בעל החיוך הזחוח, הולך ומתברר כחשד מוצק של ממש. בית המשפט התיר היום (ה) לפרסום כי האישיות הבכירה שעל פי החשד מעורבת בפרשת הולילנד היא ראש הממשלה והעיר לשעבר, אהוד אולמרט.

עוד בנושא:

כעת זה רשמי: אולמרט חשוד בקבלת מיליוניםו
המצוד מתרחב: אלי שמחיוף נחקר
עלילות לופו והמשטרה: איש חלש, עימות או עד מדינה? • טור מיוחד
הלם בציבור החרדי: אורי לופליאנסקי עצור
לופליאנסקי נעצר? ביומונים לא שמעו
פרשת 'מזוודות הכסף': 2 עצורים חרדים
הולילנד: חשש ממעצר חרדים נוספים


על פי חשד המשטרה, בעת שכיהן כראש העיר ירושלים, קיבל אולמרט כספים עבור קידום הפרויקט המגלומני, פעולות שכללו פעילות להסרת ההתנגדויות שהוגשו נגד הפרויקט, ומתן הקלות שונות ליזמי הפרויקט שערכן מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

כמו כן הותר לפרסום כי המשטרה גייסה בתיק עד מדינה שבעזרתו היא מתכוונת לבסס את ראיותיה בתיק. מדובר בדמות שמבססת חלק גדול מחשדות המשטרה באמצעות מסמכים, המחאות וצילומי המחאות.

הרחוב החרדי שספג מפה ציבורית אנושה, עם מעצרם של בכירי ההנהגה הפוליטית המקומית בירושלים בשל מעורבות בפרשה, סבור כי עד המדינה הינו לא אחר מאשר אורי לפוליאנסקי, שנעצר אמש בידי המשטרה.

על פי השמועות בריכוזי החרדים, סיכם לופוליאנסקי עם המשטרה, עוד לפני שנעצר, כי ישמש כעד מדינה נגד הבוס לשעבר, אולמרט, כשמעצרו נועד לתת את הרקע הציבורי למעשה.

עד כה חקרה המשטרה עשרות גורמים שחלקם העידו על ההקלות שהעניקו אולמרט וגורמים נוספים בעירייה לפרויקט הולילנד. אחרים מסרו עדות על מנגנוני העברות הכספים למקבלי השוחד לכאורה. על פי חשד המשטרה, אולמרט קיבל את הכספים דרך שני צינורות. הראשון הוא מקורבו ואיש סודו לשעבר, עו"ד אורי מסר, שנעצר בשבוע שעבר, השני הוא ראש לשכתו לשעבר ואשת סודו, שולה זקן, השוהה בחו"ל וצפויה להיחקר עם חזרתה לישראל.

אולמרט מצידו טוען כי הוא נסחט על ידי אחד מהגורמים שהסתכסכו עם בעל הפרויקט. על פי גורמים המקורבים לחקירה מי שהעביר לאולמרט את המידע על הסחיטה הוא איש העסקים אביגדור קלנר, העצור גם הוא בפרשה. עו"ד איתן מעוז, פרקליטו של קלנר, אמר בעת הדיון בהארכת מעצרו, כי מאחורי פרשת הולילנד עומד "כוח מניע בעל אינטרסים".

גורמים המעורים בחקירת פרשת הולילנד טענו השבוע כי אולמרט, בקי ברבים מפרטי הפרשה זה למעלה משנה. אולמרט עצמו סיפר בימים האחרונים למקורביו כי נפל קורבן לניסיון סחיטה מצד אחד המעורבים בפרשת הולילנד בעיצומן של חקירות המשטרה נגדו, לפני כשנה. לטענתו, החליט שלא להגיש תלונה במשטרה בעקבות ניסיון הסחיטה, לאחר שאיבד את אמונו בחוקרים בעקבות חקירותיו.

במקום לפנות למשטרה, אולמרט הפקיד בידי עורכי דינו תצהיר מפורט שניסח בו את פרטי ניסיון הסחיטה. מנגד, העריכו גורמים המעורים בחקירה כי אולמרט בחר שלא לפנות למשטרה משום שחשש שתלונתו תביא לפתיחת חקירה גם בפרשה זו. על פי גרסת ראש הממשלה לשעבר, איש עסקים המקורב לפרויקט הולילנד ניסה לסחוט אותו, את יזמי הפרויקט ובכירים לשעבר בעיריית ירושלים, ואיים להפיץ מידע מפליל הנוגע להתנהלותם באישור הפרויקט.

אולמרט ימסור הערב בשעה שמונה הצהרה מוקלטת בנושא החשדות נגדו. ההקלטה תבוצע מראש בלשכתו, ולא יתאפשרו שאלות עיתונאים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}