כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
המשטרה חייבת להגביר האכיפה

ומי מובילה? מאות ילדים נפגעים מידי שנה בתאונות

עמותת 'אור ירוק' מסכמת עשור: מעל אלפיים ילדים נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים כנוסעים ברכב – מחציתם בתחום העירוני • בירושלים נפגעו למעלה מ-1,100 ילדים כנוסעי רכב בעשור האחרון, תל אביב-יפו העיר הרביעית במספר הנפגעים, לפניה באר שבע וחיפה

ומי מובילה? מאות ילדים נפגעים מידי שנה בתאונות
ילד נוהג ברכב. אילוסטרציה צילום: unsplash

עמותת אור ירוק פרסמה היום (ראשון) את נתוני הילדים הנפגעים בתאונות דרכים, מהנתונים המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים מעל 20 אלף ילדים (0-14) בעת שנסעו ברכב – מעל אלפיים נפגעים מדי שנה בממוצע. כמחצית מהם נפגעו בתאונות בתחום העירוני.

עוד עולה מהנתונים כי מספר הילדים שנפגעו בירושלים כנוסעי רכב בעשור החולף, הוא יותר מכפול מאשר בעיר השנייה במספר הנפגעים, ובעוד כאשר בירושלים נפגעו 1,132 ילדים, בחיפה, הבאה אחריה במספר הילדים שנפצעו בתאונות, נפגעו 'רק' 516 ילדים כנוסעי רכב בעשור האחרון.

מהנתונים עולה כי 1,053 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2020 (ינואר-נובמבר). קרוב למחצית מהם, 463, נפגעו בתוך הערים והיישובים. מבין הנפגעים בתחום העירוני 16 ילדים נפצעו באורח קשה, זאת לעומת 13 פצועים קשה בשנת 2019 כולה ועל אף הסגרים שצמצמו את כמות הנסועה בשנת 2020.

עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2020 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל ארבעה ילדים (0-14) כשנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 45 ילדים.

פילוח הנתונים לפי ערים עולה תמונה מדאיגה לפיה בירושלים נפגעים ילדים פי 3 מאשר בתל אביב. הנתונים המלאים להלן:

בירושלים נפגעו 1,132 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם אחד נהרג ו-20 ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 63 ילדים ברכב.

בחיפה נפגעו 516 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נהרג ואחד נפצע באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 29 ילדים ברכב.

בבאר שבע נפגעו 407 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ארבעה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 17 ילדים ברכב.

בתל אביב-יפו נפגעו 374 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נהרג ושמונה נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 29 ילדים ברכב, שלושה מהם נפצעו באורח קשה.

באשדוד נפגעו 283 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ארבעה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 16 ילדים ברכב.

בנתניה נפגעו 259 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שלושה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 22 ילדים ברכב, עליה במספר הילדים שנפגעו בכל שנת 2019 שבמהלכה נפגעו 18 ילדים וזאת על אף הסגרים בשנת 2020.

באשקלון נפגעו 251 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם חמישה נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 13 ילדים ברכב.

בחדרה נפגעו 234 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר שבעה ילדים ברכב.

בחולון נפגעו 205 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נפצע באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר תשעה ילדים ברכב.

בפתח תקווה נפגעו 223 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2011-2020) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר תשעה ילדים ברכב.

ב'אור ירוק' הוסיפו וחידדו: כך תושיבו את הילד באופן הבטוח ביותר ברכב:

תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה ומושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא שכרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות בכיסא האמצעי.

פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.

ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה, בטיחותית ונוחה על הגוף.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' אמר עם פרסום הנתונים: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה ילדים קטנים שנפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם דבר שמסכן אותם בצורה חמורה ועשוי להגביר את הפגיעות שלהם באופן משמעותי".

עוד הוסיף קיטה: "חסרות למעלה מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ, לו ההורים היו רואים ניידות רבות יותר בכבישים הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

תאונות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}