כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לופליאנסקי נעצר? ביומונים לא שמעו

העיתונות החרדית קיבלה את הידיעה על מעצרו של לופליאנסקי בתדהמה • היומונים, בהחלטה משותפת: אין אזכור! • 'משפחה' לא הזכיר את שמו של העצור • 'בקהילה' הקדיש לפרשה כותרת משנית

לופליאנסקי נעצר? ביומונים לא שמעו
חדשות 24

אין ספק כי פרשייה כמו שהתגלגלה הערב אל דסק עורכי העיתונים לא מגיעה בכל יום. קל לדמיין את שהתרחש במערכות כלי התקשורת החילוניים, שם ליקקו היום את האצבעות, עם היוודע דבר הבשורה המצערת על מעצרו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופליאנסקי.

המשטרה לא הקשתה עליהם את הטיימינג. כבר בשעות הערב המוקדמות פורסמה הפרשה, מה שהעניק לעיתונים די זמן כדי להיערך עם טורי דעות, פרשנויות וסקירה מורחבת של הפרשה.

עוד בנושא:
עלילות לופו והמשטרה: איש חלש, עימות או עד מדינה? • טור מיוחד
הלם בציבור החרדי: אורי לופליאנסקי עצור
העו"ד של לופו: "מחר נגיש ערעור" • ראיון
פרשת 'מזוודות הכסף': 2 עצורים חרדים
הולילנד: חשש ממעצר חרדים נוספים


אלא שבעיתונות החרדית, מקבלת הפרשה זווית סיקור אחרת. את עורכי העיתונים, כמו גם את הכתבים, מלווה צער גדול ותקווה אמיתית לחפותו המהירה של מי שהפך לסמל בציבור החרדי.

השבועונים החרדיים קיבלו את הידיעה ברגע האחרון שלפני סגירת העמוד הראשון. מטבע הדברים לא הספיקו במערכות העיתונים לקיים ישיבה מסודרת כדי לדון כיצד להיערך לסיקור הפרשה. הדד-ליין דחק, וההחלטה הייתה חייבת להתקבל במהירות הבזק.

ב'משפחה' הקדישו את הכותרת הראשית של העיתון לפרשיית הולילנד, תוך ששמו של אורי לופליאנסקי לא מוזכר, אלא מוצג כבכיר חרדי שנעצר בפרשה.

בעיתון 'בקהילה', לא הקדישו את הכותרת הראשית לפרשה, אלא רק כותרת צדדית יותר לפרשה, כשאת הכתבה מלווה תמונה של אורי לופליאנסקי בבית המשפט.

עיתון 'שעה טובה', הקדיש שני שליש מהעמוד הראשון לסיקור הפרשה, כשלכתבה החדשותית מצורף מאמר דעה של שלמה ברזל.

לעומת זאת, היומונים החרדיים, לא שמעו על מעצרו של ראש העיר לשעבר. דיונים אמנם נערכו, אך אלו הסתיימו מהר מאוד, עם החלטה ברורה: אין כל אזכור לפרשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}