כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עלילות לופו והמשטרה • טור מיוחד

מה יקרה לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אחרי שנחת בארץ? • יצחק נחשוני עושה סדר בפרשה המטלטלת • האם יחתום על הסכם עד מדינה? • ועם מי התייעץ אורי במהלך ימי החקירות המתישים?

אולמרט ולופוליאנסקי. הראש וסגנו
אולמרט ולופוליאנסקי. הראש וסגנו

טיסה 859 של חברת "אוסטריין איירליינס" מוינה, נחתה בנמל התעופה בן גוריון כשעל סיפונה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. עם הגעתו ל"הולילנד" ודריכתו הראשונה על כבש המטוס, נעלמה באחת ה"אישיות הבכירה ביותר" שליוותה אותו כצל, במסעו בחו"ל והתואר הלא מכובד הזה ממתין למקרה הבא.

אולמרט לא נעצר. במקרה הזה לא מפני שמישהו ממקבלי ההחלטות במשטרה קיבל שוחד, כפי ש'איש המפתח' בפרשת הולילנד טוען שאירע בחקירה קודמת שנפתחה באותה פרשה ונסגרה מיד, אלא בגלל שבירוקרטיה חוקית, אינה מאפשרת את מעצרו.

עוד בנושא:
הלם בציבור החרדי: אורי לופליאנסקי עצור
לופליאנסקי נעצר? ביומונים לא שמעו
העו"ד של לופו: "מחר נגיש ערעור" • ראיון
פרשת 'מזוודות הכסף': 2 עצורים חרדים
הולילנד: חשש ממעצר חרדים נוספים


החוק מחייב הצמדת שומרי ראש, של היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, לראש ממשלה לשעבר בכל צעדיו. מאחר ושומריו האישיים של אולמרט אינם חשודים בדבר, ואין סיבה להשליכם לתא המעצר, הם מצאו עצמם כטבעת מגן לא רק לבטחונו האישי, אלא גם למניעת מעצרו. מי היה מעלה על הדעת שאנשי יחידת האבטחה על אישים במדינת ישראל, יעסקו גם ב'הבטחת הכנסה'...למעצר?

אנשי משטרה ומשפט מעריכים שחקירת אולמרט תהיה כרוכה במעצר בית בתנאים מגבילים. לדבריהם לא יתכן שהנאשמים בנתינת שוחד ובתיווך יישהו במעצר מזה כמה ימים, ומי שנאשם בלקיחת שוחד יסתובב חופשי.

בהקשר לכך גם עולות תהיות רבות ממעצרו הראוותני של ראש עירית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי. לופוליאנסקי, ששימש בתקופת אישורן של תוכניות מתחם הולילנד, כסגנו של אולמרט ועמד בראש הועדה לתכנון ולבניה, היה בין הנחקרים הראשונים בפרשה, תוך אזהרה, עוד בראשית השבוע שעבר. על פי הדלפות שיתף פעולה "בצורה מלאה" עם החוקרים. מקורבים לחקירה ידעו כבר אז לומר כי חלק החקירה המתייחס אליו, מדבר על העברה מליוני שקלים מיזמי 'פרוייקט הולילנד' לארגון 'יד שרה' שלופוליאנסקי הקים ועומד בראשו.

מדוע נעצר לופוליאנסקי כאשר עיקר החקירה בעניינו כבר מאחוריו, ומספר שעות לפני נחיתתו של אולמרט בישראל? - כאן נעה המטוטלת בין הערכות, השערות, ספקולציות וקונספרציות.
יש הטוענים שמידע חדש שהגיע למשטרה מגורמים פנימיים, הוא שהביא אותה להחמיר עמו. יש המעריכים כי הדבר נועד להבטיח את השתתפותו של לופוליאנסקי, בעימות מול ראש הממשלה לשעבר אולמרט, באותם נושאים שבהם הפליל אותו. ויש המפליגים וטוענים כי חולשותיו האישיות של המכונה 'איש המפתח' שאמור לשמש כ'עד מדינה', אילצו את המשטרה להעדיף את לופוליאנסקי לשמש בתפקיד הזה, והמעצר נועד או לאלץ אותו להרים את הכפפה, או להגן עליו. מעצר מנע.

כך או כך, המשטרה איפשרה ללופוליאנסקי להיוועץ גם בסמכות שאינה משפטית, והוא קרוב אליה ביותר, לפני שהחליט על מהלכיו והתנהגותו בחקירה שהוא נקלע אליה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}