כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אובמה מרכך הטון מול ישראל: לחץ לא ישיג המטרה

במסיבת עיתונאים שכינס ברק אובמה, ריכך הנשיא את טון הדברים הנשמעים לאחרונה מוושינגטון לעברה של ישראל ואמר: "תהליך השלום לא יתאים את עצמו לקצב השידורים בטלוויזיה"

אובמה מרכך הטון מול ישראל: לחץ לא ישיג המטרה

האם זמירות חדשות נשמעות מפי נשיא ארה"ב ברק אובמה? במסיבת העיתונאים שכינס אמש הנשיא, עם סיום הוועידה לביטחון גרעיני בוושינגטון, רמז הנשיא, כי לחץ אמריקני על ישראל לא בהכרח ישיג את מטרתו.

במסיבת העיתונאים אמר אובמה, כי הצורך בשלום בין ישראלים לפלסטינים ומדינות ערב נותר קריטי, אך שלום הוא דבר שקשה להגיע אליו. "אני יודע שאפילו אם נוציא את כל ההון הפוליטי שלנו על סוגיה זו, העם הישראלי, באמצעות ממשלתו, והעם הפלסטיני, באמצעות הרשות הפלסטינית, וכן מדינות ערב, כל אלה יוכלו לומר לעצמם, 'אנו לא מוכנים לפתור את הבעיות האלה', ולא חשוב מה תהיה עוצמת הלחץ האמריקני".

"האמת היא", הוסיף אובמה, "שבכמה מהסכסוכים האלה, ארה"ב אינה יכולה לאכוף פתרונות אלא אם כן הצדדים בסכסוך ישנו את דפוסי החשיבה הישנים שמובילים לעוינות ההדדית; אני חושב שהיה זה שר החוץ לשעבר, ג'יימס בייקר, שאמר פעם, בהקשר לשלום במזרח-תיכוני, 'איננו יכולים לרצות בשלום יותר מאשר הצדדים רוצים בו'".

עוד אמר הנשיא: " אנו יכולים לוודא שתמיד נהיה בסביבה, שתמיד נהיה מעורבים ושתמיד נבהיר לצדדים שפתרון הסכסוך אינו משרת רק את האינטרסים של הצדדים עצמם, אלא גם את האינטרסים של ארה"ב. זה אינטרס לאומי חיוני לצמצם סכסוכים כאלה, מפני שאנו המעצמה הצבאית הדומיננטית, בין אם נרצה בכך ובין אם לא, וכאשר פורץ סכסוך, אנחנו איכשהו נהיה מעורבים בו".

"התקדמות בנושאים כמו הסכסוך הישראלי-תיכוני לא תימדד בימים או בשבועות. זה יקח זמן", אמר, והוסיף בציניות: "מתכונת ההתפתחויות לא תתאים למחזורי חדשות של 24 שעות ביממה בערוצי הכבלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}