כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הבד"ץ חתם: "הגולה תבער כמדורת אש"

בישיבת בד"ץ 'העדה' בהשתתפות הרב שמידל, חתמו הדיינים על כרוז הקורא לצאת למחאה אדירה כנגד הזזת הקברים • מאמצים לצרף חתימת הגרי"ש • הפגנות גם בחו"ל • פרסום ראשון • תמונות

הבד"ץ חתם: "הגולה תבער כמדורת אש"
ארכיון בחדרי חרדים

"הארץ והגולה יבערו כמדורת אש", זוהי הכותרת עליה חתמו הערב (ג') חברי הבד"ץ לאחר ישיבת חירום עליה הגיעו כל חברי הבד"ץ על רקע החלטת ראש הממשלה, להזיז את הקברים באשקלון בכדי לבנות עליו את חדר המיון השנוי במחלוקת באשקלון.

סיעת 'יהדות התורה', עוד לא החליטה כיצד לנהוג בתגובה להחלטתו של ראש הממשלה, אך בעדה החרדית, מכינים בימים אלו הפגנות ענק. מכיוון שזירת המלחמה החדשה – אשקלון, אינה מוכרת כדי צורכה לעסקני העדה החרדית, יוצאים בימים אלו, ראשי המאבק למקום במטרה לבחון את השטח.

נראה כי צה"ל יכול ללמוד משהו מההתארגנות של אנשי העדה. החלוקה לאוגדות, המידע המודיעיני, וישיבות הקודקודים בהם מתקבלות ההחלטות, מזכירה במשהו את נהלי הצבא, בימיו היפים.

ארגון 'אתרא קדישא' בראשו עומד הרב דוד שמידל, מנער את האבק מהמדפים, לאחר שנים בהם היה שקט יחסית בגזרת הקברים, ומתכונן לחזור לימיו הגדולים. רק בסיום המערכה ניתן יהיה לדעת מי באמת השולט כאן במדינה. שני הצדדים נערכים בכל כוחם לקראת המאבק המכריע.

ביבי, מאחוריך.

במקביל לישיבות המסודרות של אנשי הבד"ץ מתקיימות ישיבות נוספות בקרב אנשי הסיקריקים הרעבים למעט אקשן בריא. המעוז הסיקרקי בבית שמש, לבש בימים האחרונים בגדי חג, כהכנה למאבק הגדול שנמצא בפתח. בישיבות ליליות אפופי עשן החליטו הצעירים למנות שרי מאות ושרי חמישים. כל אחד מהמשתתפים הבטיח לגייס 50 איש, שכל אחד מהם יגייס חמישה נוספים.

בימים האחרונים נערכו משאים ומתנים עם מספר חברות אוטובוסים, שאמורות לשנע את מאות המפגינים לכיוון בית החולים ברזילי.

ההפגנות אמורות להתחיל כבר בשבוע הבא, ובעדה החרדית עושים הכל בכדי לצרף לחתימות כמה שיותר רבנים גם מהמגזר הליטאי והחסידי.

הישיבה הערב הייתה מתוחה. בנוסף לחברי הבד"ץ הגאב"ד והראב"ד, השתתף הרב דוד שמידל, שעדכן את חברי הבד"ץ על כל פרטי הקברים על יד בית החולים. לאחר שפרט את טענות הרופאים ואת טענות ארגון אתרא קדישא, הבד"ץ הכריע: אין סכנה לפיקוח נפש. אסור להזיז את הקברים.

חברי הבד"ץ חתמו על כרוז הקורא לציבור הרחב לצאת ולהפגין כנגד ההחלטה על הזזת הקברים. "תהיה מחאה אדירה", אומרים בבד"ץ, "אם כתוב בכרוז שכל הגולה תהפוך למדורת אש, זה לא סתם".

בבד"ץ מבהירים כי המחאה לא תסתיים בגבולות הארץ, וצפויות הפגנות מחוץ לשגרירויות ישראל בארה"ב ובלונדון.



















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}