כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רח' הצבי: נחשפה המחלה • תיעוד בלעדי

זמן רב סבלו דיירי רח' הצבי ממחלות מסתוריות • רק במקרה התגלה כי משפחה, מחזיקה אנטנה עם קרינה גבוהה • בתום מאבק ממושך פונתה האנטנה, ונחשף: חדר בקרה נבנה בבית • הכתב שתיעד - הותקף

במהלך פינוי האנטנה. צילום: דוד קורן
במהלך פינוי האנטנה. צילום: דוד קורן

בכדי להאמין לסיפור הבא, תיאלצו לצבוט את עצמכם בחוזקה מספר פעמים, וגם לאחר מכן ספק אם תאמינו שהסיפור התרחש ממש כאן, בבני-ברק.

רחוב הצבי 11 בבני-ברק. בניין מגורים תמים, המאכלס - כמו עוד מאות בניינים ברחבי העיר - משפחות ברוכות ילדים, שקנו דירה במחיר מוזל קצת יותר, בשכונת הלווין של בני-ברק – קרית הרצוג.

אלא שהבניין התמים למראה, מסתיר מאחוריו סיפור אימה. שכן המתגורר בבניין, שסבל בעבר מסרטן, חזר אל הרופא שטיפל בו, וביקש בדיקה דחופה. לדבריו, הוא סובל מכאבי ראש נוראיים. שכן נוסף נאלץ לוותר על עבודתו ולשבת בביתו, לאחר ששתי בנותיו מרותקות למיטה, כשהם סובלות מכאבי ראש חזקים.

וכך, הבנין התמים איכלס בתוכו, כמעט בכל דירה, סיפור טראגי של מחלה מסתורית.

שכן מבניין סמוך, נכנס לתומו לאתר של המשרד לאיכות הסביבה. מתוך סקרנות גרידא הוא הביט ברשימת האנטנות המוצבות באזור מגוריו, ולפתע גילה: בבניין לידו ממוקמת אנטנת ענק המספקת קליטה לרבבות מנויים באזור המרכז. האנטנה סווגה באתר כבעלת קרינה גבוהה במיוחד.

השכן לא המתין רגע. הוא הזעיק את התושבים מהבניין הסמוך, והודיע להם כי בתוך הבניין ממקומת אנטנת ענק. בירור קצר שערכו השכנים העלה, כי מדובר במשפחת ר. שהשכירה חלק מביתה לצורך הצבת האנטנה של חברת 'פלאפון'.

רק בכדי לסבר את האוזן נספר לכם כי משפחת ר. מפעילה פעוטון בחלק השני של ביתה, הממומן על-ידי העירייה. בדירה ממולם מתגוררים זוג הנשוי בנישואים שניים, לאחר שכל אחד מהם איבד את בן זוגו ממחלת הסרטן.

בתחילה הכחישו בעלי הדירה את העובדה שיש אנטנה בדירתם, אולם לאחר לחצים הודו כי אכן קיימת אנטנה בדירה, אבל "מדובר במשהו קטן", וכי השכנים מתנכלים להם רק משום שהם מרוויחים כמה שקלים כתוצאה מהשכרת השטח.

כשראו השכנים שדבריהם נופלים על אוזנים ערלות, ביקשו וקיבלו היתר מרבני השכונה לפנות לרשויות החוק, על מנת שלאלו יורו לשכנים להוציא את האנטנה מהדירה. לאחר שהרשויות התערבו, והפגנות נערכו מתחת לביתם, הסכימה משפחת ר. להוציא את האנטנה מביתה.

רק לאחר היציאה, התברר גודל האבסורד: מהדירה הוציאו אנשי חברת 'פלאפון' חדרים שלמים של ציוד טכנולוגי. מתברר כי בעל הדירה החזיק בדירתו מערך שלם של אנטנות, וחדרי בקרה של ממש. הציוד כלל: ארונות חשמל, אנטנות, בידוד, קירות טרמים, מזגן רב עוצמה שעבד סביב השעון בכדי לקרר את המערכת הגדולה, ועוד ציוד רב.

שני החדרים הסמוכים לחדרי הילדים נותרו ריקים וסגורים, מחשש לשלומם של ילדי המשפחה. אך זה לא הפריע להם להציב את האנטנות בסמיכות מזעזעת לביתו של השכן, שרק קיר בן 10 ס"מ הפריד בינו לבין האנטנה.

כתב 'בחדרי חרדים' שהגיע למקום, ושמע את טענות השכנים, הותקף על-ידי בנו של בעל הדירה, שאף פגע ברכבו.

צפו בדרמה בוידאו ובתמונות מהורדת הציוד:




























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}