כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לויסמן נולדה בת כשרה • פרסום ראשון

האם נמצאה נוסחת הפלא להכשרת רשת שפע שוק? בימים האחרונים מתנהלים מגעים להפריד את רשת שפע שוק מהחברה - האם, בתמורה להכשרת הרשת בצורה רשמית • האם יהיה מי שיכשיל את המהלך?

דודי ויסמן. מבעלי הריבוע הכחול ורשת שפע שוק. צילום ארכיון
דודי ויסמן. מבעלי הריבוע הכחול ורשת שפע שוק. צילום ארכיון

האם הגיע הסוף למאבק המתוקשר ברשת 'שפע שוק', הצעדים הראשונים לסיומה של הסאגה נעשים בימים אלו מתוך תקווה להגיע להבנות שיפשירו את הקפאון העמוק בה נמצאת הרשת מאז ה"חרם" עליו הכריז הרב יצחק גולדקנופף לפני כשנתיים.

נדמה שהמאבק המכוער שעבר ללוחות המודעות ולעיתונים בתקופת ערב חג הפסח, הביא את כולם לתובנה כי מוטב יעשו אם ימצאו פיתרון אלגנטי, שיוכל להוריד את כולם מהעץ בדרך של כבוד.

לא היה צריך לאמץ את הראש זמן ממושך, והפתרון הגיעה דווקא מתקדים 'אל על'. כזכור, לפני כמספר שנים הודיעה וועדת הרבנים למען השבת, כי אין לטוס בחברת אל על, זאת משום שהחברה רומסת את השבת בריש גלי. לאחר מאמצי תיווך בהם היו מעורבים כל המי ומי, הגיעו הצדדים להסכמה כי חברת אל על תפתח חברת בת הנושאת את השם 'סאן דור', ובאמצעותה תוכל 'אל על' להפעיל טיסות גם בשב"ק.

ההסדר התמוה במקצת, אפשר לחברת אל על לטוס חופשי גם במטוסי החברה עצמה, שהוחכרו לחברת הבת שבבעלותה רק לימי השבת.

התקדים, עליו ברכו נציגי הוועד למען השבת, יגיע ככל הנראה בשבועות הקרובים גם לרשת שפע שוק. עיקר הבעיה בעטיה יצאו למלחמה ברשת היה שיתוף הפעולה בין רשת שפע שוק, לרשת AM-PM, הפועלת בשבת. הקניות הריכוזיות אפשרו לבעלי החברה להנות ממחירים זולים יותר הניתנים לקניינים בסדר גודל גדול, ומי שקנה בשפע שוק, תמך לכאורה במישרין ברשת מחללת השבת.

הרעיון שעלה בימים האחרונים מדבר על הפרדה מוחלטת בין AM-PM לבין שפע שוק. הרשת החרדית תעבור לחברה עצמאית ותינתק הלכה למעשה מהחברה האם, גם בכל הנוגע לקניות מרוכזות מהספקים.

ההפרדה שהועילה בחברת אל על תועיל גם במקרה דנן, ולכאורה תם עידן המלחמה.

אלא שבוועדה למען השבת טרם הביעו את דעתם על ההסדר ההולך ומתגבש, ואם ניתן ללמוד מהמאבק העיקש שנוהל בשבועות האחרונים, ישנו יותר מחשש סביר שיהיה מי שירצה לתקוע מקלות בגלגלי עגלת הסופר החרדית, בדרכה לקופה הרושמת של דודי ויסמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}