כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מה יקרה לאולמרט עם שובו ארצה?

אולמרט, העתיד לשוב ארצה לאחר השתתפותו בטקסי יום השואה בפולין, שומר על פאסון, ואומר: "אני מופתע, לא לקחתי שוחד" • השבוע: בכירים נוספים ואנשי עסקים, בהם חרדים, יחקרו ויעצרו

לא חושש? אולמרט. צילום: פלאש90
לא חושש? אולמרט. צילום: פלאש90

הרמזים הכמעט שקופים בעיתונות סוף השבוע, הכניסו את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שאליו מתייחסים העיתונאים כאל האישיות הבכירה העומדת במוקד חקירת השחיתות בפרשת הולילנד, והשוהה בימים אלו במדריד, למגננה תקשורתית.

בראיון לערוץ 2 אמר אולמרט, בהתייחסות ראשונה לקשירת שמו לפרשה: "אני מוכרח להגיד שאני די מופתע, אף אחד לא פנה אלי ולא אל פרקליטי, ואף אחד לא ביקש ממני שום דבר כך שאני לא יודע על מה המהומה. אני מכחיש כל קשר לגבי הרמזים".

ביום חמישי נעצר אביגדור קלנר, מקורבו של אולמרט, בחשד ששילם באמצעות חברות שבבעלותו או בשליטתו שוחד לגורמים רבים, במשך שנים. השוחד ניתן לעובדים בעיריית ירושלים, בוועדות תכנון ובניה, וכן לבעלי תפקיד נוספים, שתמיכתם נדרשה לקידום פרויקט הבנייה הולילנד בירושלים.

לטענת המשטרה, במהלך השנים זורזו תהליכים ומתן אישורי בניה, הוגדלו מספר יחידות הדיור בצורה ניכרת, הוקטנו היטלי ההשבחה שנדרשו עם הגדלת מספר יחידות הדיור, וניתנו הטבות משמעותיות ליזמים בבניית הבניינים ובבניית השטחים הציבוריים שמקיפים אותם. בכך נחסכו מיליוני שקלים מהיזמים.

מי שהיה אחראי על קידום העניין, לפי החשד, היתה אותה אישיות בכירה ששמה כרגע אסור לפרסום, ואשר על פי ההשערות הינה אהוד אולמרט עצמו, שכיהן אז כראש העיר ירושלים.

העיתון 'מעריב' מצטט הבוקר גורמים במשטרה האומרים כי אין בכוונת המשטרה להמתין לאולמרט, בנמל התעופה בן גוריון, עם שובו לארץ. "לא מדובר פה באיזה עבריין נמלט, סוחר סמים או טרוריסט שאנחנו צריכים להמתין לו עם אזיקים בשדה התעופה", אמרו הגורמים, "גם אם נחליט שאנחנו צריכים לחקור אותו או לגבות עדות, אנחנו יודעים איך לעשות זאת".

במשרד המשפטים מתכוננים לשבוע גדוש אירועים והתפתחויות בפרשת הולילנד, שבמרכזו האפשרות שהאישיות הציבורית הבכירה החשודה בקבלת השוחד תזומן לחקירה. מלבד זאת, ימשיכו בפרקליטות ללוות מקרוב את חקירת המשטרה.

השבוע צפויים להיחקר מעורבים נוספים בפרשה ובהם בכירים בשירות הציבורי, בעבר ובהווה, וכן אנשי עסקים. ככל הידוע מדובר, בין היתר, באנשים הקשורים למינהל מקרקעי ישראל ולמרכז ההשקעות במשרד התמ"ת.

בין הנחקרים יהיו רבים מקרב בכירי עיריית ירושלים ומספר אנשי עסקים, בהם גם חרדים, שהיו מעורבים בפרויקטים השונים הנחקרים. "מדובר בחקירה מתגלגלת, שמות עולים ויורדים ובהתאם לכך אנחנו מתקדמים", אמר גורם במשטרה.

כאמור, במהלך סוף השבוע שהה אהוד אולמרט במדריד שבספרד, כשעד שישוב לישראל אמור אולמרט לבקר בצרפת ומשם יטוס לפולין, להשתתף בטקס יום השואה באושוויץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}