כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משבר דובאי: הסוף?

המשבר הכלכלי בדובאי שפרץ לפני מספר חודשים עם הודעתה של חברת האחזקות הממשלתית כי לא תוכל לפרוע את חובותיה, מגיע ליישורת הסיום: שלטונות הנסיכות הוידעו על הזרמת 9.5 מילארד דולר לחברה

דובאי
דובאי

המשבר הכלכלי בדובאי, שהביא כמעט להתרסקות מערכת הפיננסים של הנסיכות הקטנה שלחופי המפרץ הפרסי – יגיע ככל הנראה לקיצו, עם הודעת שלטונות הממלכה על הזרמת 9.5 מיליארד דולרים לסיוע לחברת האחזקות הממשלתית, 'דובאי וורלד', שיצרה את המשבר.

"ממשלת דובאי, הפועלת באמצעות קרן התמיכה הפיננסית של דובאי, תתמוך במאמצי הארגון מחדש של חובותיה של דובאי וורלד, בין היתר באמצעות הזרמה של 9.5 מיליארד דולר, המימון ייעשה באמצעות מקורות פנימיים של דובאי וסיוע של 5.7 מיליארד דולר שקיבלה הממשלה בעבור מאבו דאבי", הודיעה ממשלת דובאי.

המשבר הכלכלי בדובאי, והחשש ליכולת הפרעון שלה, התעוררו בנובמבר, על רקע הערכות כי חברת ההשקעות הממשלתית של הנסיכות, דובאי וורלד, לא תצליח לפרוע את ההלוואות אותן נטלה למימון פרויקטים בתחום הנדל"ן, עקב קריסת שוק הנדל"ן המקומי. עם זאת, הזרמת הון בסך 10 מיליארד דולר מנסיכות אבו דאבי לדובאי בדצמבר הרגיעה את חששות המשקיעים, וגררה ירידה במחירי הביטוח כנגד חדלון פירעון של דובאי.

סוכנות הידיעות זוויה דאו ג'ונס דיווחה, כי דובאי וורלד עשויה להציע לנושיה 60 סנט לכל דולר שהלוו לה בתוך 7 שנים. סוכנות הידיעות מדווחת, כי ההצעה היא אחת משתי הצעות שדובאי וורלד מתכננת להגיש לנושיה. לפי ההצעה השנייה, המשקיעים יקבלו תוך שבע שנים את מלוא התשלום בצורת נכסים מחברת פיתוח הנדל"ן נח'יל.

"ההורדה המשמעותית בסכום אותו תשיב דובאי וורלד לנושיה - היא אכזבה", אמר ג'וליאן ברוס, מנהל חטיבת מכירות המניות בחברת EFG הרמס הולדינגס - בנק ההשקעות הציבורי הערבי הגדול בעולם.

ממשלת דובאי עלולה לתמוך ולערוב להצעה הראשונה של דובאי וורלד, אשר עלולה שלא לכלול ריבית - כך דיווחה סוכנות הידיעות, על פי המקורות המקורבים לפרשה. על פי ההצעה השנייה לא יקבלו המשקיעים עירבון ממשלתי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}