כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השלדים יוצאים: המבקר מאשים את ליצמן

בדיון סוער בכנסת על העתקת חדר המיון של ביה"ח 'ברזילי', חשף מבקר המשרד: "העברתי חומרים למבקר המדינה אודות קשר ביה"ח באשדוד, המוקם ע"י גור, לההחלטה על ברזילי" • ליצמן: דברי כזב

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן ליד השטח בו יוקם בית החולים באשדוד
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן ליד השטח בו יוקם בית החולים באשדוד



האם 'פרשת הקברים' בבית החולים 'ברזילי' באשקלון תקבל גם גוון פלילי? נראה שהלחץ של כלי התקשורת להביא לביטול ההחלטה על ההזזת חדר המיון בבית החולים, עושה את שלו. ישנה יותר מהרגשה, כי הימים האחרונים נוצלו על-ידי עיתונאים לפשפש בעברו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בכדי למצוא פרשיות שישחירו את פניו.

די היה לראות את הקריקטורות שפורסמו בעיתונים, שהיו על גבול האנטישמיות, בכדי להבין שקמה מלחמה מכוונת מאוד נגד הציבור החרדי. הפריחה המחודשת של 'זקני שינוי', מהווה תמרור אזהרה מהבהב עבור הציבור החרדי, ומעלה שאלות נוקבות, האם הצר שווה בנזק המלך.

וכמו שכל ילד יודע, כשמוצאים מחפשים.

בדיון על מיגון חדר המיון בבית החולים 'ברזילי' באשקלון בכנסת עלו רמיזות, כי סגן השר יעקב ליצמן מעורב באינטרסים של חסידות גור, המתמודדת על בניית בית החולים באשדוד.

המבקר הפנימי של משרד הבריאות אמר בדיון, כי העביר למשרד מבקר המדינה חומר הקושר בין החלטתו של ליצמן בעניין הקברים ובין הפרויקט באשדוד.

המבקר לא אמר אלו חומרים בדיוק העביר למבקר המדינה, אך די היה ברמיזותיו העבות בכדי לעורר את כלי התקשורת ולהאשים שוב את החרדי בתאוות בצע וממון.



בראיון שערך העיתון 'מקור ראשון' עם ליצמן בשבוע שעבר, הוא נשאל בדיוק על הטענה הזו.

וכך שאל המראיין:

גורמים שונים בברזילי ובהסתדרות הרפואית רמזו כי מאחורי רצונו של הרב ליצמן לבנות מיון חילופי (שלדבריהם הוא אינו יעיל וירחיק חולים מבית החולים), עומדת מטרה - לחזק את הצורך בהקמת בית חולים באשדוד, ולגרום לכך שבעתיד יותר מאנשי הדרום יפנו לבית החולים באשדוד. מה תגובת הרב לדברים.

וכה השיב ליצמן:

"אלו דברי הבל וכזב שלא ראויים כלל לתגובה. אני מאוד בעד לחזק את ברזילי, ולא אחסוך כל מאמץ מלעשות זאת. עמדתה של הר"י בנושא זה מצטרפת לשורה ארוכה של צעדים ועמדות של הר"י נגדי בכל דבר וענין וחבל לי להתייחס לכך".

על רקע ההד הציבורי שנוצר לפרשה, יש להניח כי מבקר המדינה יחקור במהירות האפשרית את הממצאים אותם העביר לידיו המבקר הפנימי של משרד הבריאות. אנחנו נעקוב אחר ההתפתחות הפלילית בפרשה, אם וכאשר תהיה כזו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}