כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

העדה התקפלה: רובין קיבל הכשר • חשיפה

המאבק אותו קידש בד"ץ 'העדה' נגד הכשר הרב רובין, הביא למאבק בחנות הגלידות 'זיסלק' • המאבק לא צלח, ובזרוע המבצעת של 'העדה' מיהרו להגיע להבנות עם החנות • ההסכם - בפרסום ראשון

צילום: יוסי פוקס - חדשות 24
צילום: יוסי פוקס - חדשות 24

ימים ספורים לאחר פרסום דבריו של מנכ"ל הכשר 'העדה החרדית', הרב גבריאל פפנהיים, נגד הכשרו של הרב רובין, התגבשה פשרה מעניינת, שיש בה אולי בכדי ללמד, על התקפלות של 'העדה החרדית', וחזרה מההתקפה החריפה כנגד בד"צ מהדרין של הרב רובין.

תחילה, הקדמה קצרה: בד"ץ 'העדה החרדית' הקים לפני מספר שנים גוף הקורא לעצמו 'ועד שכונת גאולה'. הוועד, בראשו עומד יו"ר משמרת הצניעות, יצחק ספרנוביץ', משמש למעשה כזרוע הביצועית של הבד"ץ, שלא תמיד מעוניין להתייצב רשמית במאבקים מול סוחרים משכונת גאולה והאזור.

לפני כחודש נפתחה במרכז שכונת גאולה חנות בשם 'זיסלק', בה נמכרים מוצרי גלידה ושאר מיני מתיקה. בעל החנות, שמתעתדת להפוך לרשת ארצית, יעקב הלפרין, החליט למכור תחת הכשר בד"ץ מהדרין של הרב רובין, מה שככל הנראה עורר את זעמם של אנשי בד"צ 'העדה'.

אחד מהגורמים שהיו מעורבים במאבק נגד החנות החדשה, סיפר לאתר 'בחדרי חרדים': "גורמים הקשורים לוועד תושבי שכונת גאולה הגיעו להלפרין, ו'המליצו' לו לעבור להכשר של בד"ץ העדה החרדית. הוא נפנף אותם במהירות - ופתאום החל המאבק".

הוועד הוציא כרוזים הקוראים לתושבי השכונה לבוא ולהפגין ליד החנות. רק עשרות בודדות של אנשים הגיעו להפגין. ה'וועד' ראה מיד שהציבור לא נענה לחרם, ואינו מבין בשל מה מתארגנות ההפגנות. חלק מהקהל אף תהה בקול האם מדובר כאן במאבק עסקי, על רקע העובדה שבעל החנות נהנה מהכשרו של הרב רובין.

הלפרין החליט להגיש ללוחמים סולם לרדת מהעץ. בפגישה שנערכה בין הצדדים סוכם כי בעל החנות יקבל על עצמו מספר דרישות, שיכשירו באופן סופי את החנות.

בישיבה סוכמו שלוש הבנות:

1. לא למכור ביום שישי, לאחר השעה 1 בצהריים, גלידות באריזה אישית אותן ניתן לאכול ברחוב, אלא רק באריזה גדולה המיועדת למשפחות עבור שבת.

2. במוצאי שבת לא תיפתח החנות בכלל.

3. מידי לילה לסגור את החנות בשעה 22:30.

הוועד ניסה לדרוש גם שיהיה מוכר לבנים ומוכרת לבנות, אך דרישה זו נדחתה על-ידי בעלי הרשת שהסביר כי הבקשה לא ריאלית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}