כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יש דין ויש ביתר: הרב וולפא עובר לביתר

לתושבי ביתר עילית יהיה יום יום חג: הרב שלום דב וולפא, יו"ר 'ארץ ישראל שלנו' ואיש 'יש דין ויש דיין' שניפק לא מעט כותרות, עובר להתגורר בגבעה ב' בעיר • מקורביו: "הרב יפעיל שם כולל"

יבוא לביתר. הרב וולפא. צילום: COL
יבוא לביתר. הרב וולפא. צילום: COL

בתיה של ביתר עילית מתאכלסים במהירות, ופעם בשבוע לפחות שומעים תושבי העיר על משפחה ותיקה המחליטה להעביר את ביתה, את חייה ואת כל מיטלטליה אל עיר התורה והחסידות השוכנת בהרי יהודה.

אלא שלא בכל יום מדובר באורח כה מוכר וכה צבעוני: הרה"ג ר' שלום דובער וולפא, שהתגורר לאורך 40 שנה בקרית גת והיה מזוהה עם העיר הזו יותר מרבים אחרים - הודיע בימים אלה לאנשיו, כי בכוונתו לעבור ולהתגורר בעיר החרדית ביתר עילית.

את המעבר יבצע הרב וולפא בעוד כחודשיים. הוא ייכנס לדירה בגבעה B החדשה יותר בעיר, ויתגורר בסמיכות מקום לבנו, תלמיד חכם ומרביץ תורה מוכר בעיר בשם הרב עזריאל זעליג וולפא, המתגורר בביתר עילית.

הרב וולפא מוכר היטב לכל צורך תקשורת במדינת ישראל, כמי שמעניק מפעם לפעם פרסי עידוד לחיילים סרבנים ומרגיז את כלי התקשורת ואת השמאל הישראלי ברעיונותיו היצירתיים. כאשר קורה משהו לאישיות פוליטית שהייתה מעורבת בתוכנית ההינתקות או במעשה שמאלני אחר, ממהר הרב וולפא להכריז בתקשורת, כי "יש דין ויש דיין".

הרב שלום דב וולפא מקריית גת, ידוע בקיצוניותו המילולית והמעשית. במסגרת 'המטה להצלת העם והארץ', בראשו הוא עומד, מעניק הרב וולפא פרסים כספיים גדולים לחיילים המסרבים פקודה על רקע של אידיאולוגיה ימנית וחוסר רצון לפנות מאחזים. בשל כך הוא נחקר פעמים רבות במשטרה, אך הוא לא נרתע.

הרב וולפא הוא מראשי תנועת הימין 'ארץ ישראל שלנו'. בעת המאבק נגד תוכנית הגירוש, הקים את המטה העולמי להצלת העם והארץ יחד עם עמיתו הרב יקותיאל ראפ מארצות הברית. בעת הגירוש, הוא היה בגוש קטיף עם המתנחלים ודגל במאבק ללא פשרות.

כאשר ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון נפל למשכב, הוא תקף את הרבנים שקראו להתפלל עבורו ושאל היכן היו אותם רבנים בעת גירוש יהודי גוש קטיף. לאחר הגירוש מגוש קטיף ארגן כנס אלפים תחת הסלוגן "לא נשכח ולא נסלח", שם קבע כי התפילות לשלום המדינה סייעו לשרון לבצע את הגירוש.

בעקבות מלחמת לבנון השנייה יזם קמפיין בשם "אמרנו לכם", במהלכו הפיץ מיליון חוברות הסברה בעיתונות הישראלית נגד תוכנית ההתכנסות והגירוש. כמו כן יצא בקמפיין "יש דין ויש דיין" בו פרסם את תמונות האחראים לביצוע תוכנית ההינתקות, וטען כי כל מי שנתן ידו לאותה תוכנית נענש משמיים.

בקהילת חב"ד בקרית גת, המכירה את הרב וולפא לאורך 40 שנה, התקבלה החלטתו בהפתעה גמורה. הוא נמנה על מייסדי מוסדות חב"ד בעיר ומשמש במשך שנים כרב בית הכנסת בעיר.

מקורביו מסרו כי בכוונתו לעבור לעיר בכדי "לפקח מקרוב על ה'כולל' לעיונים ברמב"ם שהוא מפעיל בעיר במסגרת פרויקט אישי על הרמב"ם, שהניב עד כה 3 ספרים על הלכות שבת ברמב"ם".

ולנו לא נותר אלא לנחש, כי לעובדת היותה של העיר החרדית מעבר לקו הירוק ובסמיכות קרובה לכפרים חוסאן ונחלין - היתה תרומה רבה כאשר החליט הרב על ביתר כעל ביתו החדש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}