כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אנא מכם: סלחו ומחלו" • סיקור ותיעוד

ביום בו החליט נתניהו לחלל קברים באשקלון, קיימו הרבנים הראשיים סיור מזועזע בבית העלמין במרחביה, לאחר שיד זדונית חיללה את מצבותיו בברוטליות • צוות בחדרי חרדים התלווה למסע המיוחד

הגר"ש עמאר מנחם את אחד הבנים שמצבת אביהם חוללה.
הגר"ש עמאר מנחם את אחד הבנים שמצבת אביהם חוללה.

זעזוע פקד את תושבי מרחביה ביום ו' האחרון, כשבאו לפקוד את קברי יקיריהם. שריפה קידמה את פניהם בשערי בית העלמין.

אבל אל הגרוע מכל הם לא התכוננו: כ-40 מצבות מנותצות לרסיסים התגלו לנגד עיניהם הקרועות מתדהמה. מתברר כי יד זדונית החליטה לחלל את הקברים ולטרוד את מנוחתם של שוכני עפר.

היישוב כולו הזדעזע.

בית העלמין במרחביה, מספרים התושבים, הוא בן כמאה שנה. מרחביה הוא היישוב הראשון שהוקם בעמק יזרעל, ובסמוך לו הקיבוץ.

המשפחות שכבוד יקיריהן שוכני עפר חולל - לא ידעו את נפשם מרוב צער ועגמת נפש. במקום הוזעקו המשטרה וכוחות הבטחון של היישוב, והחלו לחקור את הנסיבות ולהבין ידו של מי במעל.

אתמול התלווינו לרבנים הראשיים לישראל לביקור מיוחד בבית העלמין המחולל, שהתקיים לצורך הזדהות עם כאבם של תושבי המקום.

המראות היו קשים מנשוא. למשל, קברה של ניצולת שואה, היחידה ממשפחתה ששרדה את התופת - חולל בברוטליות. כבר לא נותר איש ממשפחתה שיבוא לפקוד את הקבר או לתקן את מה שחוללו הפורעים. או לדוגמה, קברו של מנחם שריר שרק בחודש האחרון הותקנה עליו המצבה, ובני המשפחה אבלים, שבורים ורצוצים. "שבר על שבר הושברנו", הם אמרו לרבנים הראשיים.

הראשון לציון הגר"ש עמאר חיזק את בני המשפחות וערך תיקון ובקשת מחילה מהנפטרים.

לאחר מכן, לבקשת ראש המועצה, פנינו לבית הכנסת לתפילת מנחה. בסיום התפילה פנה הראשון לציון הגר"ש עמאר לראש המועצה, בבקשה ובתחינה בשם התושבים להסדרת מקווה טהרה במקום.

ראש המועצה הבטיח שישתדל בכל מאודו לפנות לגורמים הממשלתיים ולשר הדתות. הרב הראשי הספרדי בירך את תושבי המקום שיזכו להצלחה רבה, ובאופן אישי הוא הרים תרומה יפה לקרן לבניית המקווה.

בסיום הסיור והפגישה עם הרבנים הראשיים, נפגשו הרב ברוך ליפקין, שליח חב"ד במקום, ראש המועצה וח"כ מיכאל בן ארי במשרדי המועצה, לסיום זריז של ההליכים הביריוקרטים לשיקום בבית העלמין ולמניעת הבזיון.

הרב ברוך ליפקין, רב היישוב ושליח חב"ד, סיפר לכתבי 'בחדרי חרדים', כי אם הפורעים היונתפסים והיה מתברר שהם בני מיעוטים, ייתכן ואפשר היה, על פי סעיף מסויים בחוק, לקבל מימון לשיקום בית העלמין. אבל מאחר שחקירת המשטרה עדיין בעיצומה, יש מניעה מסויימת, ולכן, לא ברור מהיכן יגיע המימון לשיקום הנזקים. "לא ייתכן שבית העלמין ישאר בחילולו בגלל סעיף זה או אחר בחוק", אומר רב היישוב בכאב.









































































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}