כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סופי: הקברים יחוללו, תיתכן פרישה

נתניהו הודיע הערב כי מנוי וגמור עימו לבנות את חדר המיון באשקלון על מתחם הקברים • המשמעויות: תבוסה לליצמן, ניצחון לתקשורת • יהדות התורה תתכנס לדיון דחוף, ופרישה מהממשלה אינה נשללת

סופי: הקברים יחוללו, תיתכן פרישה
יצחק לב ארי מהיר חימה

האם תמה לה תקופת ישיבת החרדים בקואליציה? אם לשפוט על פי ההצהרות הלוחמניות שפיזר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בחודשים האחרונים, והתגברות הציטוטים שנשמעו מפי מקורביו בימים האחרונים, הרי שהאפשרות בהחלט עומדת על הפרק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט כי הקברים שנמצאו באתר המיועד לחדר המיון הממוגן בבית החולים "ברזילי" באשקלון יועברו למקום אחר - והפרויקט ייבנה במקום שתוכנן.

הסימן הראשון הגיע כבר ביום ראשון האחרון, עת התכנסה הממשלה לישיבתה השבועית. שם הודיע ראש הממשלה נתניהו המחזיק באופן רשמי בתיק הבריאות - בשל הימנעותו של יעקב ליצמן מלקבל את התיק – כי הוא לוקח את ההחלטה לידיו, וככל הנראה הקברים יזוזו, וחדר המיון יבנה במקומו המתוכנן, זאת בשל המלצות ועדה שגיבש ראש הממשלה בראשות מנכ"ל משרדו אייל גבאי.

בהודעת לשכת נתניהו נאמר כי השיקולים המרכזיים מאחורי קבלת ההחלטה הם כי תהיה עדיפות למיגון תת קרקעי על פני מיגון עילי; היותו של האתר המקורי קרוב יותר לבית החולים, אפשרות לחיבורו של האתר המקורי מתחת לקרקע לבניין בית החולים; זמינותו של האתר המקורי לבנייה באופן מהיר יותר, בשל השגת כל ההיתרים הנדרשים; חיסכון בעלויות הבנייה ואפשרות להקמה מיידית של מחלקת הילדים שתוכננה בצמוד אליו.

כזכור, לפני כחודש קיבלה הממשלה החלטה ברוב של 11 נגד 10, להזיז את בנית חדר המיון בכדי לא לפגוע בקברים הנמצאים בשטח המיועד לבית החולים. אלא שהלחץ הציבורי עשה את שלו, וראש הממשלה התקפל, ושינה את ההחלטה.

מה תעשה יהדות התורה? גורם בכיר בסיעה אומר ל'בחדרי חרדים': "הסיעה תתכנס בכדי לדון בהמשך דרכה. שאלת הפרישה בהחלט נמצאת על הפרק, אך ההערכה כי בסופו של דבר הסיעה לא תפרוש מהקואליציה".

בסביבתו של ראש הממשלה לא מעריכים כי ההחלטה תביא לזעזועים פוליטיים: "יהדות התורה תיאלץ לבלוע בסופו של דבר את ההחלטה. הם מודעים לקשיים שעמדו בפני ראש הממשלה", אומר ל'בחדרי חרדים' חבר כנסת מהליכוד הנמצא בקשרים הדוקים עם ראש הממשלה.

להלן תגובת סגן השר ליצמן להודעת ראש הממשלה: "עמדת סגן השר ליצמן נגד העתקת הקברים יודעה ולא השתנתה. סיעת יהדות התורה תודיע על כינוסה בקרוב, ותחליט על המשך צעדיה, נוכח החלטת ראש הממשלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}