כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפסח העלה את מפלס הכינרת

מפלס הכינרת עלה במהלך הפסח ב-6 ס"מ, כתוצאה מהפסקת השאיבה • הסיבה: דרישת שומרי הכשרות לשאוב מים ממקורות אחרים בשל בעיות כשרות • גובה מפלס הכינרת: 212.67- מטר מתחת לפני הים

הכינרת בשעות הבוקר. צילום: שמעון מירוני
הכינרת בשעות הבוקר. צילום: שמעון מירוני

בימי הפסח עלה מפלס הכנרת ב-6 ס"מ. הסיבה לעלייה במפלס היא הפסקת השאיבה ממימי הכנרת בימות הפסח, בעקבות דרישות הכשרות של צרכני המים שומרי תורה ומצוות, שלא לספק להם בפסח מים ממימי הכנרת, לאור חששות כשרות שונים.

מרשות המים נמסר, כי בערב חג הפסח עמד מפלס הכנרת על רום של 212.73 מטר מתחת לפני הים, ואילו היום עומד המפלס על רום של 212.67 מטר מתחת לפני הים.

עם זאת, למרבה הצער נראה שאין בעלייה זו במפלס הכנרת בשורה טובה במיוחד. לפי נתוני רשות המים לחודש מרץ עולה, כי החודש האחרון בחורף היה שחון למדי, בעיקר באזור מרכז הארץ ובדרומה, שם ירדה כמות משקעים פחותה מהממוצע הרב-שנתי.

ברשות המים נמסר עוד, כי חודש מרץ השחון הורגש היטב בכל אגני המים, בעיקר באגנים הצפוניים שבהם כמעט לא ירדו משקעים. רק לקראת סוף החודש הורגש פרק גשם משמעותי שירדו בו 20-30 מ"מ של גשם במרכז הארץ ובדרומה.

נתונים מעט יותר אופטימיים התקבלו מהשירות ההידרולוגי שפרסם את נתוניו על החורף האחרון. מהנתונים עולה, כי כמויות המשקעים שהצטברו באגן ההיקוות של הכנרת ובאגן הגליל המערבי גבוהות במעט מהממוצע הרב שנתי, ועומדות על 105 אחוז ביחס לממוצע הרב-שנתי. בתאים הצפוניים של אגן אקוויפר החוף נמדדה אף כמות טובה מעט יותר - כמויות המשקעים שם עומדות על כ-110 אחוז ביחס לממוצע הרב-שנתי.

במקביל מדידות מפלס ים המלח מעלות, כי בחודש מרץ עלה המפלס בסנטימטר בודד, לעומת 8 ס"מ בחודש פברואר שהיה סוער מאוד בפרט באזור ים המלח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}