כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דיווח: סין הסכימה להטלת סנקציות על איראן

סין תצטרף לארה"ב בהצעת החלטה שתאושר במועצת הביטחון של האו"ם, שתקדם הטלת סנקציות מרוככות על איראן • לאחר שיאושרו הסנקציות המרוככות בכוונת ארה"ב לגבש יחד עם אירופה חבילת סנקציות דרקונית שלא במסגרת האו"ם

סנקציות?!
סנקציות?! צילום: ארכיון בחדרי חרדים

לאחר הודעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה על כוונת הממשל לפעול להטלת סנקציות 'בתוך שבועות' על איראן, מדווחות סוכנויות הידיעות על הסכמתה של סין להצטרף למהלך.

בכוונת ארה"ב להגיש למועצת הביטחון הצעת החלטה שתכלול סנקציות מדולדלות נגד איראן, זהצעה שצפויה לקבל את הסכמתה של סין, אולם גורמים בארה"ב אומרים כי מדובר רק בצעד מקדים להשגת אישור מהמועצה לגיבוש סנקציות מחוץ למטריית האו"ם, בהנהגת ארה"ב והמעצמות המערביות. היוזמה העצמאית העתידית צפויה לכלול שורה של סנקציות תקיפות ונוקשות הרבה יותר.

בשל התנגדות מצד סין והסתייגות מוצהרת מצד רוסיה, נסוג הממשל האמריקאי מהיעד המקורי להבטיח אישור של מועצת הביטחון לחבילת סנקציות משמעותיות נגד איראן שאמורה הייתה לכלול גם צעדי ענישה משמעותיים, בייחוד בתחום הכלכלי.

בשלב זה לא ברור מה תכלול חבלת הסנקציות שתאשר מועצת הביטחון, אולם מדיווח בערוץ 10 עולה כי הסנקציות המסתמנות יכללו, בין היתר, הגבלת חופש התנועה של בכירי משמרות המהפכה בעולם והוצאת הבנק המרכזי של איראן אל מחוץ לחוק. בשל התנגדות סין ורוסיה, לא יוטלו הגבלות על ייבוא תזקיקי דלק מאיראן.

ההערכה בניו יורק היא שלאחר אישור הסנקציות המרוככות במועצת הביטחון, לא תתקשה ארה"ב, המבצעת כבר באופן חד-צדדי שורה של סנקציות נגד איראן, להשיג את תמיכת האיחוד האירופי ביוזמה שעוקפת את מועצת הביטחון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}