כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כל המעללים של ראש עיריית אלעד • תחקיר

הלוואות אישיות מהקופה • 7 'רבני רווחה' בעלות של מאות אלפי ש"ח • תוספות שכר למקורבים על דיווח של 24 שעות ביממה • ניסה לתפור מכרז עבור חבר של בנו • קלמן ליבסקינד בתחקיר על יצחק עידן

מבקר המדינה ימחק לו את החיוך? יצחק עידן
מבקר המדינה ימחק לו את החיוך? יצחק עידן



לפני כשלושה חודשים, כמה ימים אחרי שעיריית אלעד פרסמה מכרז לבחירת מבקר חדש לעירייה, קרא ראש העירייה יצחק עידן, למנכ"ל, יגאל גואטה. תגיד, שאל אותו, במודעה שפרסמנו כתוב שאנחנו מחפשים מבקר עם שבע שנות ניסיון. אי אפשר להסתפק גם בפחות מזה? שנתיים, נאמר?

לגואטה לא היה מושג לאן חותר ראש העירייה. המנכ"ל בדק בהנחיות משרד הפנים, ומשגילה שאלה מאפשרות להוריד את דרישות הסף, הוציא מכרז מתוקן.

לכאורה, הבלגן של בחירת מבקר חדש לעירייה שלו היה הדבר האחרון שעידן היה צריך על הראש. ההסכמים שחתם עם דגל התורה, ההבטחות שנתן לאגודת ישראל והדרישה של כולם לממש אותן, מספקים לו תעסוקה עד מעל הראש. אלא שבדרך שבה מתנהלת העירייה שלו, מה שלעידן היה חסר עכשיו זה מבקר לא מוכר שיגיע לעירייה ויתחיל לנבור בכל מה שזז.

"יש לי מועמד, ואני רוצה שהוא יזכה"

40 איש, לא פחות, הסתערו על המשרה הנחשקת. אלא שלראש העירייה לא הייתה שום כוונה לתת לגורל לקבוע מי יחזיק בשוט הביקורת מהיום ולהבא. עידן, כמו ראשי ערים אחרים, יודע שעבור התושבים שלו, 40 אלף במספר, מדובר אולי בפונקציה שלא משפיעה על היומיום יותר מדי. אבל עבור ראש העירייה שלהם מדובר במי שעם מוטיבציית יתר יכול להפוך את החיים לגיהנום.

כמה ימים לפני שהתכנסה ועדת הבחינה קרא שוב עידן לגואטה. "יש לי מועמד, קוראים לו מ' ואני רוצה שהוא יזכה במכרז", ביקש, "הוא הגיש מועמדות".

"ואיזה סגולות מיוחדות יש למ'?", ניסה גואטה לברר. "הוא למד עם הבן שלי בישיבה ואני רוצה אותו", הסביר עידן. "אל תדאג, יש לו רקורד טוב מאוד". גואטה הבטיח לעידן שהעובדה שמ' הוא חבר של הילד לא תשמש נגדו.

כשסיים לעבור על קורות החיים שהגישו מ' ושאר המועמדים, חזר לראש העירייה. "עם כל הכבוד, נראה לי שהמשימה תהיה בלתי אפשרית", התנצל. "האיש בקושי עומד בדרישות הסף. יש כאן מועמדים ששמים אותו בכיס הקטן. יש פה אנשים שכבר שימשו כמבקרי עיריות במשך שנים. אי אפשר סתם ככה להתעלם מהם". עידן התעקש. "אתה תבחר את מ'".

חמישה חברים היו בוועדת הבחינה. ראש העירייה עצמו, המנכ"ל גואטה, שני חברי מועצת העיר - אליהו אשואל וצביקה הרבסט - ומבקר עיריית מודיעין, אריק משיח, שנשלח כנציג משרד הפנים.

גואטה לא ידע בשלב הזה ששיחות מוטיבציה כמו שהוא קיבל, קיבלו מראש העירייה גם חברי המועצה הרבסט ואשואל. מלחשושים מפה לאוזן במהלך הישיבה התברר לו שגם הם, בדיוק כמוהו, זומנו ביחידות ללשכת ראש העירייה ועברו את ההכנה הדרושה לישיבה.

עידן, כך היה נראה, החליט ללכת על כל הקופה.

"בתחילת הישיבה, עוד לפני שראש העירייה נכנס, דברנו על הקריטריונים לבחירת מבקר", משחזר משיח. "הסברתי לחברים מה קובע חוזר המנכ"ל לגבי מי שיכול להיות מבקר ובעיקר לגבי מי שלא יכול להיות".

כשנכנס ראש העירייה, החל הצוות לראיין את 28 המועמדים שהגיעו. שעות ארוכות ארכה הישיבה. עידן כמעט לא פצה את פיו במשך השעות הללו. "ראיינו את כולם, כל אחד אמר את דעתו, ואז ראש העירייה, בערך שניים שלושה מועמדים לפני הסוף, אמר שהוא חייב לצאת לאירוע", נזכר משיח. "הוא עזב את החדר וביקש שהוועדה לא תכריע בלעדיו ושנקיים דיון נוסף".

משיח, רחוק מהפוליטיקה הפנימית, חשב שזה יהיה אך הגון להיענות לבקשתו של ראש העירייה. רגע לפני שהתפזרו, הוא הציע שכל הנוכחים יעלו על הכתב את התרשמותם מהמועמדים השונים. הארבעה דירגו את הראויים ביותר מבחינתם. כמעט כולם הזכירו, באופן כזה או אחר, את אותם שניים-שלושה מתמודדים בולטים.

מ', כמעט מיותר לציין, לא הופיע ברשימה של אף אחד. כמעט. שכן לצד המומלצים שלו, מצא לנכון משיח, כאמור נציג משרד הפנים, להזכיר בפרוטוקול את מ' בצירוף הערה בלתי מחמיאה. "מ' אינו מתאים", כתב. "חסר ניסיון רלוונטי בביקורת מוניציפלית, מהיכרותי הקצרה עמו בביקורת שערך בעיריית מודיעין, אני לא ממליץ עליו לתפקיד המבקר".

"יצא פרוטוקול מסודר שמתאר בחירה שככל הנראה ראש העירייה לא שלם איתה", התנסח השבוע משיח בזהירות. חברי הוועדה התפזרו מתוך כוונה להתכנס שוב בקרוב על מנת להצביע ולסגור עניין. אבל אז הגיע פרוטוקול הדיון לראש העירייה, יצחק עידן.

מנכצילום: מנכ
מנכ


אלי ישי מבטיח חסינות

עידן, שיש להניח שעלעול קל בפרוטוקול הספיק לו כדי להבין ששיחות ההכנה שלו לא עבדו, קרא לחדרו את המנכ"ל גואטה ונתן לו בראש. במכתב שהעביר בהמשך למבקר המדינה, השופט לשעבר מיכה לינדנשטראוס, סיפר גואטה כי עידן נזף בו קשות והבהיר לו שהוא רואה בחומרה את התנהגותו.

גואטה גולל עוד בפני המבקר את מה שעבר עליו בימים הבאים. לדבריו, כשהבין שהוא עולה מול ראש העירייה על מסלול שממנו אי אפשר יהיה לצאת טוב, הוא קבע פגישה עם שר הפנים אלי ישי.

עידן וגואטה הם אנשי ש"ס ותיקים וישי מכיר היטב את שניהם. על פי מכתבו, גואטה סיפר לשר מה אירע והביע את חששו שאם יתמיד בהתנגדותו לתפירת המכרז ימצא את עצמו בבית. ישי, סיפר גואטה, המליץ לו לבחור את הטוב שבמועמדים, הבטיח לו שפיטוריו כלל אינם עומדים על הפרק אבל גם הוסיף לסיום "עצה ידידותית": לישיבה הבאה, זו שבה אמורות להתקבל ההחלטות, אל תגיע. תגיד שאתה לא חש בטוב.

שר הפנים, מצדו, אישר שנפגש עם גואטה בעניין אבל טען שהמליץ לו שאם שהוא מרגיש שהוא לא יכול ליטול חלק בישיבה, שיבקש להשתחרר ממנה. "השר לא המליץ לגואטה בשום אופן להתחלות", נמסר מלשכתו.

כך או כך, כמה ימים אחר כך התכנסה שוב הוועדה. כלומר, אמורה הייתה להתכנס. גואטה נשאר בבית חולה. חבר המועצה אשואל, שהגיע כבר למרחק של עשרה מטרים מחדר הישיבות ועוד שנייה או שתיים היה אמור להיכנס, נעלם לפתע וסיפר אחר כך למי ששאלו אותו שהתבקש על ידי לשכת ראש העירייה להסתלק מהבניין.

רגע לפני השעה היעודה הגיעה לחדר הישיבות הודעה מהלשכה של עידן. "באו להגיד לנו שלראש העירייה כואב הראש וגם הוא לא יוכל להשתתף בישיבה", משחזר משיח. משיח, שמצא את עצמו בישיבה רק עם חבר המועצה צביקה הרבסט, הודיע על ביטולה.

עידן התקשה להשלים עם הכישלון. הקשר בינו ובין המנכ"ל בא אל קצו. ישיבות עבודה לא נקבעו עוד. עבודת העירייה נכנסה לשיתוק. שלושה חודשים אחרי הכישלון לבחור מבקר, לא כינס עוד את ועדת המכרז. עיריית אלעד ממשיכה לתפקד בלי ביקורת. משרד הפנים, זה שבראשו עומד השר אלי ישי, עומד מן הצד ולא מתערב.

כמה ימים אחרי מהומת המכרז, בעקבות עימות נוסף בין ראש העירייה והמנכ"ל, הגיע שליח לביתו של גואטה בבני ברק והשאיר מכתב פיטורים. גואטה התקשר לשר הפנים אלי ישי. "אמרת לי שלא אפגע", הטיח בו. ישי ביקש לבדוק. אחרי שעה קלה הגיע שוב השליח במהירות לבית משפחת גואטה. "הייתה טעות", אמר ולקח בחזרה את מכתב הפיטורים.

עידן, שהיה מוכן לעשות הכל כדי לא לראות יותר את גואטה בעירייה, התקשר אליו וביקש ממנו להישאר בבית. "אתה לא מפוטר, אבל אל תבוא לעבודה", הציע. גואטה משך כך כמעט שלושה שבועות.

בינתיים פנה אל עו"ד משה יצחק אוסדיטשר והגיש בסיועו בקשה לצו הגנה של חושף שחיתויות ממבקר המדינה. בהמשך שכר גם את שירותיו של עו"ד גדעון פישר, שבתחילת השבוע שעבר יעץ לו לשוב לעבודה כאילו לא אירע דבר.

גואטה חזר, רק כדי לגלות שבהעדרו הספיקו בעיריית אלעד הרבה מאוד. המנעול בלשכת המנכ"ל הוחלף, הקיר שמאחורי גבה של מזכירתו נפרץ והפך למעבר פתוח ללשכת ראש העיר. שעה קלה אחרי שהגיע לעירייה קיבל גואטה מכתב פיטורים. עו"ד פישר שב ודיווח למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, על המתרחש.

המבקר פעל במהירות וכעבור יומיים הוציא לגואטה צו הגנה זמני שאוסר לפגוע בו. מי שחשב שההתערבות של מבקר המדינה תרגיע את העניינים, טעה ובגדול. עידן סרב להשלים עם רוע הגזרה והחל להחתים את חברי המועצה על עצומה שביקש להעביר למבקר. קודם לכן, כאילו אין צו, שלח למנהלי המחלקות בעירייה מכתב. "המנכ"ל אשר פעל בחוסר תום לב וחרג מכל נורמה ציבורית ויהודית מקובלת, ימצא את עתידו, כפי הנראה, במקום עבודה חלופי".

למחרת , סמוך לישיבת מועצת העיר, הוא הזמין אחד-אחד את חברי העירייה ללשכתו וביקש מהם לחתום על מכתב שיישלח למבקר המדינה. במכתב היו אמורים החברים לבקש מלינדנשטראוס להשאיר את גואטה בבית. כמה חברי מועצה שהתייעצו עם משפטנים, הזהירו את עידן שהדבר עלול להיתפס כנוגד את צו המבקר.

חברי מועצה אחרים, שמייצגים ציבורים שמוסדות החינוך שלהם תלויים ברצונו הטוב של ראש העירייה, חשו לחוצים. "מקורבים של ראש העירייה התחילו להזכיר לנו בימים האחרונים את ענייני ההקצאות לציבור שלנו", מספר חבר מועצה. "תבין את זה איך שאתה רוצה".

הנהג תושב עכו

יצחק עידן מסתובב ליד מוקדי הכוח של ש"ס כבר הרבה שנים. בעבר עבד במחלקה למועצות דתיות במשרד הדתות, ואחר כך שימש כעוזרו של סגן השר רפאל פנחסי. בסוף שנות התשעים הוצב כראש המועצה הממונה במזרעה שבגליל. במסגרת עתירה שהגישו נגדו התושבים המקומיים כתבו שופטי בג"צ כי בדיון שהתקיים בפניהם אישר עידן שעשה שימוש בקבלות פיקטיביות כדי לקבל מהמועצה סכומי כסף שלטענתו הגיעו לו.

בבחירות האחרונות הציב אותו השר אלי ישי כמועמד ש"ס לראשות עיריית אלעד. מכיוון שיחסי הכוחות בעיר ברורים - יש בה רוב ספרדי - הוסכם על נציגי הציבור החרדי כי הנציג שתציע ש"ס יהיה מועמד מוסכם לראשות העירייה, ובלבד שיאושר על ידי הרבנים האשכנזים. עידן קיבל את ברכתם של האחרונים ונבחר בלי שאיש יתמודד מולו בבחירות.

לעידן יש סיבות טובות לבחור בקפידה את מבקר העירייה שלו, שכן אי אפשר לדעת מה יבקש לבדוק. מבקר לא אחראי עוד יכול להתעניין אצל ראש העירייה אם יש לו בעיות כספיות כאלה או אחרות. ואם לא, מה המשמעות של הכספים בהיקפי הענק שהוא מגלגל מאז נבחר לראשות העירייה ומה מהות ההלוואות שהוא לוקח בשנה האחרונה מעובדי עירייה - ולא רק מהם.

עידן, כך לפי המידע שבידי "סופשבוע", מבקש כספים במזומן, מקבל אותם בשטרות ומשאיר כנגדם צ'ק פתוח, עד שיחזיר את ההלוואה. בידי "סופשבוע" כמה צ'קים אישיים של ראש העירייה מהסוג הזה, כל אחד בהיקף של עשרות אלפי שקלים. בנוסף, לפני כמה חודשים הוא לקח מקופת העירייה מפרעות על סך 45 אלף שקל, אותן החזיר בשלושה תשלומים.

מיד כשסיים להשיב את החוב, סידר לו גזבר העירייה מקדמה דחופה של עוד 10,000 שקל ודרש להעביר אותה לראש העירייה "עוד היום". לא עבר שבוע, והגזבר ביקש לאשר לראש העירייה מקדמה נוספת, שוב של 10,000 שקל, ולהפוך את שתי המקדמות הללו להלוואה שתוחזר לקופת העירייה בתשלומים.

ואולי עידן גם מעדיף שמבקר העירייה, לכשיתמנה, לא יבדוק מה קורה בלשכה המצומצמת של ראש העירייה. עידן הקיף את עצמו בעירייה בשני מקורבים, הנהג איציק אדרי ומנהל הלשכה חזי חנונו. דרכי ההעסקה היצירתיות של חנונו בעירייה כבר הביאו בעבר את משרד הפנים להטיל חיוב אישי בהיקף של חצי מיליון שקל על ראש העירייה לשעבר ועל גזבר העירייה הנוכחי.

חנונו ואדרי עובדים מסביב לשעון. כך, לפחות, ניכר מדיווחי השעות שמאשר להם ראש העירייה. כל עובדי העירייה מחתימים כרטיס כשהם נכנסים לעבודה וכשהם יוצאים ממנה. חנונו ואדרי ממלאים לעצמם את שעות העבודה וראש העיר חותם ומאשר.

הכל התחיל כשעידן נכנס לתפקיד ומינה את אדרי לנהגו. אדרי, עד כמה שיישמע הדבר מוזר, דיווח בעירייה שהוא מתגורר בעכו. בין אלעד לעכו מפרידים כ-130 קילומטר. עידן אישר את הפרטים הללו ואדרי קיבל הטבות מס כמי שמתגורר בגליל, וכן קצובת נסיעות יומית של 70 שקל, הלוך וחזור מעכו.

כשבעירייה היו שהרימו גבה ושאלו אם אדרי אכן מתגורר בגליל, התבקש הנהג להביא אישור מעיריית עכו שהוא תושב העיר. אדרי הביא אישור מלפני שנתיים שלא לימד דבר. כך, עד יוני האחרון.

ביקשתי השבוע מיצחק עידן לספר האם הוא יודע היכן מתגורר הנהג שלו ואם אכן היה תושב עכו, איזה הגיון יש להעסקתו בעיריית אלעד, ליד ראש העין. עידן השיב שיענה על כך למבקר המדינה.

עידן מאפשר לשני נאמניו, אדרי וחנונו, לקבל שכר עבור עבודה כמעט עבור כל שעות היממה, כמעט כל השבוע. אדרי, למשל, מדווח על עבודה עד שעות הלילה המאוחרות כמעט מדי יום. הוא גם מדווח על עבודה קבועה של שלוש שעות בימי שישי, משמונה בבוקר עד אחת עשרה, על הדקה.

מיד אחר כך הוא נכנס ל"שעות כוננות" עד כניסת השבת, עליה הוא מקבל שכר בנפרד. איזו כוננות בדיוק נדרשת בעיריית אלעד? לא ברור. עוד יותר לא ברור איך אישר ראש העיר לנהג שלו להיות רשום ולקבל הטבות כמי שמתגורר בעכו וגם שילם לו עבור שעות כוננות בכל שעות הלילה, כשהוא נמצא הרחק מהעירייה.

פגישות באמצע הלילה

דוחות הנוכחות של השניים ממולאים באופן שבלוני עד כדי כך שלעתים ניכרות בהם טעויות מביכות. כך, בפעם אחת אישרה העירייה החרדית שעות כוננות של נהג ראש העירייה בשבת, מהבוקר עד אחר הצהריים. כשגרה, כך לפי דיווחיו של הנהג, הוא עובד כאמור בכל יום עד השעות המאוחרות של הערב, כולל במוצאי שבת.

אדרי אמנם נוהג ברכבו של ראש העירייה, אבל מקבל גם החזקת רכב משל עצמו והחזרים עבור 830 ק"מ מדי חודש ברכבו הפרטי. בדיקה פשוטה של לוח העבודה של הנהג תגלה שלנסיעות הללו ברכבו האישי אין בכלל מקום בסדר היום, בהנחה שהאיש לא חורג מ-24 שעות עבודה יומיות. בחלק מה מקרים מדובר בהחזרי נסיעות לתפילת שחרית אצל הרב עובדיה יוסף.

גם חנונו מעביר שבועות מלאים בכוננויות לילה. השניים גם מקבלים תוספת שכר בגין "קריאות פתע". הקריאות הללו הן הצ'ופר הכי טוב שיכול להיות לעובד, שמוקפץ לשעה ומקבל כאילו עבד ארבע שעות. דא עקא, שהחוק הגביל את היכולת לקרוא לעובדים לקריאות פתע והם יכולים להיקרא לעירייה רק שעה אחרי שסיימו לעבוד. לא פחות.

אצל אדרי זה נראה בדיווחים יוצא מן הכלל. האיש עובד, לדוגמה, עד עשר וחצי בלילה, מחכה שעה ואז מוקפץ ל"קריאת פתע" לעוד שעה. הוא מקבל עליה שכר של ארבע שעות ואז חוזר הביתה, היישר אל כוננות הלילה. זו מתחילה באחת בלילה, מסתיימת בשש בבוקר ואחרי שעתיים הוא כבר שוב בעבודה.

חנונו, מנהל הלשכה, גם מחזיק כוננות בימי שישי. כוננות למה? לא ברור. מה שברור זה שלקופה הציבורית זה עולה הרבה כסף. באמצע השבוע הוא מדווח על קריאות פתע מדי לילה. פעם עבור עבודה שוטפת, פעם עבור פגישה עם מנהלי מוסדות חינוך, פעם עבור ערכות לשנת לימודים.

הכל בהפתעה ותמורת כל שעה כזו, כאמור, מקבלים שכר של ארבע. בחודש ינואר האחרון, רק לדוגמה, קיבל חנונו 2,200 שקל עבור שעות נוספות, עוד 1,700 שקל עבור שעות כוננות, ועוד קרוב ל-3,000 שקל עבור "קריאות פתע" שאליהן הוא מוזעק מדי לילה. על הכל חתום בכתב ידו ראש העירייה יצחק עידן.

הנושא של דיווחי השניים האלה נמצאים על השולחן בעירייה כבר תקופה ארוכה. לא פעם העיר מי שהעיר כי לא ברור איזה כוננות בדיוק הם מחזיקים. "אתה מסתכל על הדיווחים שלהם, על הכוננות התמידית שלהם ועל קריאות הפתע הבלתי נגמרות שהם מדווחים עליהם באישור ראש העירייה, ואתה עלול להתבלבל ולחשוב שמדובר כאן בנשיא ארצות הברית ולא בראש עיריית אלעד", אומר גורם בכיר בעירייה. "איזו כוננות בדיוק צריך להחזיק כאן?".

לאחרונה, אחרי שנה של הפעלת לחצים בניסיון למצוא לאשתו של הנהג עבודה בעירייה, החליטה לשכת ראש העירייה להציב אותה בינתיים כעובדת זמנית במחלקת החינוך, גם היא עם 15 שעות כוננות.

לפחות תחתימו כרטיס

האמת צריכה להיאמר: לא פשוט להיות ראש עיריית אלעד. מדובר בעיר חרדית, מרובת חצרות, חסידויות ואינטרסים. כל אחת דואגת לציבור שלה, כל אחת דורשת את ליטרת הבשר שלה. זה רוצה תפקיד לאנשיו כאן, ההוא רוצה מינוי שם.

לפני כמה חודשים, אחרי לחצים שהופעלו על העירייה, עשה ראש העירייה מאמצים עילאיים להכניס לעירייה עוד חמישה רבנים מקומיים כעובדים חדשים. כשהתברר שיש בעיה לקלוט סתם כך עוד רבנים לעבודה, הציע ראש העירייה להגדיר אותם כ"רבני רווחה".

אחרי ויכוח בעירייה איך בדיוק מייצרים תפקיד כזה, הוחלט לבקש חוות דעת משפטית מעו"ד שחר בן עמי, המתמחה ברשויות מקומיות. הרעיון היה להעסיק את הרבנים, שבינתיים צמח מספרם לשבעה, דרך עמותה שתקבל כסף מהעירייה.

בן עמי כתב חוות דעת מפורטת וקבע מפורשות שאין אפשרות להעביר כספים לרבנים בלי קריטריונים ובלי סקר צרכים. ראש העירייה החליט לדלג על הפרוצדורה המעייפת הזו ומינה את קבוצת "רבני הרווחה" כעובדים זמניים דרך חברת כוח אדם. הללו נקלטו לעבודה בסוף חודש דצמבר, מה שלא הפריע לאיש לשלם להם את משכורת החודש הזה במלואה.

כשבעירייה ביקשו שהרבנים - שלאף אחד לא ממש ברור מה הם אמורים לעשות, מתי וכיצד - יחתימו כרטיס, התעקש עידן שהם יקבלו שכר גם בלי להחתים כרטיס. כמו אדרי וחנונו, גם שבעת הרבנים ממלאים בכתב ידם את דיווחי השעות של עצמם.

"צריך לראות את הדיווחים שלהם כדי להבין את הבלוף", אומר גורם בעירייה. "מבט קטן וברור לך שמישהו מילא את זה בדקה אחת עבור כל החודש. כל השעות עגולות, הם מתחילים לעבוד בכל יום באותה שעה עגולה בדיוק ומסיימים באותה שעה עגולה בדיוק. הרשימות כולן כתובות בעט אחד, כל הרישומים ישרים כמו חיילים במסדר. מאות אלפי שקלים עולה הפרויקט הזה של רבני הרווחה ולאף אחד לא ברור מה הם בדיוק עושים".

העירייה: "ראש העירייה לא בחובות אלא בהתחייבויות"

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "במענה לטענה לפיה נטל ראש העירייה הלוואות מעובדי עירייה, הרינו להבהיר כי ראש העירייה מעולם לא נטל הלוואות מעובדי עירייה בפועל. ככלל, ראש העירייה אינו ב'חובות' אלא ב'התחייבויות' שנטל על עצמו במסגרת חתונות ילדיו. התחייבויות אלו לגמ"חים ולידידים קרובים הינן מקובלות במגזר החרדי ואין בהן בכדי להשפיע על תפקידו או תפקודו של ראש העיר.

"נכון הדבר כי ראש העירייה ביקש לקבל מפרעות על חשבון שכרו וזאת במשך שלושה חודשים. לפיכך הסכום שצוין על ידכם אינו נכון. ראש העירייה נטל הלוואת עובדים העומדת לרשותו של כל עובד בעירייה והתחייב להחזירה בארבעה תשלומים ולא עשרה כנהוג וכמקובל.

"שאר השאלות שהועלו בפנייתכם נשאלו גם על ידי מבקר המדינה. תגובת העירייה למבקר נשלחה היום, כך שאין זה יאה שהמבקר יקרא את תגובת העירייה למכתבו מעל דפי העיתון. נשמח להגיב לשאלות אלו לאחר אישור קבלת תגובתנו על ידי המבקר".

באי כוחו של יגאל גואטה, עורכי הדין רפאל יולזרי וישראל זיידרמן ממשרד גדעון פישר ושות', מסרו כי "ברור היה לנו שכבוד מבקר המדינה ייעתר לבקשתנו להוציא צו הגנה למניעת פיטורי מרשנו ממשרתו כמנכ"ל העירייה. יחד עם זאת, טיפולנו אך החל וצפויות התפתחויות משפטיות נוספות שאין זה המקום והזמן לפרטן".

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}