כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

טרור ברוסיה: 11 הרוגים בפיגוע נוסף

לאחר הפיגוע הכפול במרכז מוסקבה, בו נרצחו 39 אנשים, מכה הטרור הקווקזי שוב: 11 בני אדם נהרגו בפיגוע שאירע בחבל דגסטן, שבצפון הקווקאז • הערכות: פוטין יקשיח עמדות

צילום אילוסטרציה: ארכיון
צילום אילוסטרציה: ארכיון

טרור ברוסיה: יומיים לאחר שהכה בפיגוע כפול ברכבת התחתית במוסקבה, שוב מכה הטרור הקווקזי ברוסיה: שני מטעני חבלה רבי עוצמה התפוצצו הבוקר (ד') במרכז העיר קיזליאר בחבל דגסטאן, שבצפון הקווקז. סוכנות הידיעות הרוסית איטר טס דיווחה כי 11 בני אדם נהרגו בפיגוע הכפול ועשרות נוספים נפצעו.

בפיגוע הכפול שלשום במרכז העיר מוסקבה נהגרגו עשרות בני אדם, כשבפיצוץ בתחנת לוביאנקה שבמרכז העיר, נהרגו לפחות 25 בני אדם. ובפיצוץ השני כ-45 דקות מאוחר יותר, בתחנת פארק קולטרי. נהרגו לפחות 12 בני אדם. בשני האירועים נפצעו יותר מ-65 בני אדם.

מחקירה ראשונית עולה כי שני הפיצוצים נגרמו על ידי מחבלות מתאבדות. שירותי הביטחון ברוסיה הודיעו כי יפתחו בחקירה בחשד לאירוע טרור זאת למרות שאף ארגון לא נטל אחריות לפיצוצים, אולם החשד נופל על קבוצות מאיזור צפון הקווקז, שם רוסיה נלחמת בבדלנים איסלמיים.

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע שלשום כי מערכת הביטחון בארצו תפעל בנחרצות להעניש את הגורמים העומדים מאחורי הפיגוע במוסקבה. "אני בטוח שמערכת אכיפת החוק תעשה הכל כדי למצוא ולהעניש את הפושעים", אמר פוטין. "הטרוריסטים יושמדו".


גל גינויים לפיגוע זרם אתמול מרחבי העולם כשנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מסר כי. "הציבור האמריקאי עומד מאוחד עם הציבור הרוסי במאבקו בקיצוניות האלימה והתקפות הטרור הנתעבות, המבטאות זילות של חיי אדם", הודיע אובמה בהודעה רשמית מטעמו. "אני שולח את תנחומי העמוקים ביותר לאנשים ברוסיה, מחשבותי ותפילותי יוצאות לקראת אלו שאיבדו את אהוביהם, ואני מאחל לפצועים החלמה מוצלחת".

פרשנים ברחבי העולם מעריכים, כי בעקבות גל הטרור צפוי ראש הממשלה ולדימיר פוטין, שבעברו כנשיא המדינה דיכא בברוטאליות אכזריות את הטרור מצצ'ניה, לשוב ולהקשיח את שליטתו במדינה, גם על חשבון הנשיא המכהן דימטרי מדבדב.

פוטין, הנשיא לשעבר עודנו המנהיג החזק ברוסיה, ובעבר בנה את מוניטין המנהיג הקשוח שלו, בעיקר על הצלחתו לדכא את ההתקוממות המוסלמית בדרום רוסיה ולמנוע בשנים האחרונות פיגועי טרור גדולים במרכזי אוכלוסייה במדינה.

לדברי גורמים מדיניים, התחדשות הפיגועים עלולה לעורר ספקות לגבי מדיניות הנשיא דמיטרי מדוודב יורשו של פוטין, התומך בליברליזציה של השלטון, בהגברת הפלורליזם הפוליטי ובהתמודדות עם טרור דרך טיפול בגורמי השורש של ההתקוממות ולא באמצעות דיכוי ביד קשה.

התגברות הטרור עשויה לגרום לפוטין לדחוק את מדוודב הצדה, ולקדם את יועציו הקרובים, הבאים מרקע ביטחוני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}