כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הנגיד החליט: עליה של רבע אחוז בריבית

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, החליט היום, על העלאת הריבית לחודש אפריל לשיעור של 1.5 אחוזים עליה של רבע אחוז משיעורה הנוכחי. "בבנק מוטרדים מהזינוק במחירי אג"ח" נמסר בהודעת הבנק

הנגיד החליט: עליה של רבע אחוז בריבית

הריבית לחודש אפריל תעלה ב-0.25% ל-1.5%. כך הודיע היום (א') נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. בעקבות ההחלטה, ריבית הפריים בבנקים תעלה ב-0.25% ל-3%, ובמקביל תעלה הריבית על האוברדרפט ועל הפקדונות השקליים בבנקים.

העלאת הריבית למרות נפילת היורו והמדדים הנמוכים, באה בעקבות עלייה ניכרת במחירי הנכסים במשק, ביניהן העליות החדות במחירי האג"ח והמניות, בעיקר במחירי אג"ח קונצרניות. כמו כן העלאת הריבית נועדה למנוע בועה בבורסה ובשוק הדירות

בין שיקולי ההחלטה נמסר מבנק ישראל כי בבנק "מוטרדים מהזינוק במחירי אג"ח קונצרניות והנפקות אג"ח 'לא אחראיות' שרבים קופצים עליהם ללא הצדקה".

במקביל הדגיש הנגיד כי הריבית תחזור בהדרגה לרמה הנורמלית הדרושה ליציבות מחירים. עם זאת נציין, כי למרות העלאות הריבית עדיין שוררת במשק ריבית ריאלית שלילית.

הבנק טרח להסביר בהודעתו גם את ההבדל בין החלטת הבנק בישראל להחלטות נגידים אחרים ברחבי העולם, ומסר כי "ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים נמצאות ברמות נמוכות מאוד וצפויות להישאר כך גם בחודשים הבאים. אולם, כמה מהם ממשיכים לצמצם את השימוש בכלים הלא שגרתיים של ההקלה המוניטארית ובכמה בנקים מרכזיים במשקים אחרים מתחילים בתהליך של העלאות ריבית".

בנק ישראל מציין כי "ימשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות במשק הישראלי, בעולם ובשווקים הפיננסיים, וישתמש בכלים העומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו - יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית".

ומה צופן העתיד? על פי הערכת מומחים, תעלה הריבית בהדרגה בהמשך השנה ותגיע ל-2.5% בסוף 2010.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}