כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ה'נס' של ליפא שמלצער • בלעדי

בית הכנסת בארמונט הפך צר מהכיל את המתפללים. אתמול, בניגוד לכל הסיכויים, קבע בית המשפט: ייבנה בית כנסת חדש • מי העסקן שחוגג את ההצלחה, ומהם התנאים המיוחדים של הקהילה

ליפא חוגג
ליפא חוגג

שמונה חודשי פעילות אינטנסיביים הגיעו אתמול (ה) לסיומן השמח, כשה'חתן' הראשי - ליפא שמלצר, טוען: "זה נס!"

מאז הגיע הזמר ליפא שמלצר להתגורר בארמונט, הממוקמת ליד מונסי, הוא שכר מקום והפכו לבית כנסת. אל בית הכנסת מגיעים בקביעות עשרות מתפללים, שהתחייבו לשני תנאים שהציב ליפא, היזם והמקים: הדרישה הראשונה - רכילות וסכסוכים אסורים. השניה - שלא לדבר בשעת התפילה ולו מילה אחת. כל מי שקיבל על עצמו את שני התנאים, נהנה בכל שבת משירתו של ליפא שמלצר, שמלווה את התפילות, מסעודה שלישית כיד המלך - ומחברים טובים, המסייעים בכל עת.

אלא שאליה וקוץ בה: המקום הפך צר מהכיל את הקהל שהתדפק על דלתות בית הכנסת. לקבל אישורי בניה לבית כנסת בארמונט זו אינה משימה קלה, מאחר והחוק בארמונט אוסר הקמת מבני דת לעם היהודי. גם ליפא שמלצר עצמו טען, לאורך כל הדרך, כי עליו מוטלת חובת ההשתדלות, גם אם הדברים נראים רחוקים מלהתבצע.

אתמול נוכח ליפא, כי חובת ההשתדלות איננה חובה גרידא. במיוחד כשמדובר בשליחות של מצווה. בית משפט הורה והעירייה אישרה מיידית: בארמונט יוקם בית-כנסת חדש.

ליפא הנרגש הצהיר באוזני כתב אתר 'בחדרי חרדים': "הוכחנו במשך שנים שאנו מפארים את בית הכנסת בתפילות ללא דיבור וללא רכילויות וללא שנאת חינם בין חברי הקהילה. כעת נודה להקב"ה בבניית 'בית מקדש מעט' ברוב פאר והדר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}