כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מחריף המשבר מול ארה"ב?

האם שיאו של המשבר מול ארה"ב עודנו לפנינו? על פי דיווח של רשת BBC עתיד ממשל אובמה להמנע בהצבעה באו"ם שתגנה את ישראל על הבניה בירושלים • יועצו של אובמה: יחסי העבודה בין המדינות תקינים ורגילים

משבר?
משבר?

האם שיאו של המשבר מול ארה"ב מאחורינו? לפנינו? בכלל לא היה? הכל תלוי בשעה ובכותרת התורנית בה בחרתם להסתכל.

בעוד מן העבר האחד ניצב יועצו היהודי של ברק אובאמה, דיוויד אקסלדור, היושב על אוזנו של הבוס זה שנים ארוכות, ועל פי מקורות בחוג הפנימי של הנשיא, נחשב לקרוב מבין היועצים, וטוען כי המשבר הינו פרי יצירתה של התקשורת, ניצבת מן העבר השני רשת BBC, המדווחת הערב (א) כי ארה"ב עתידה להחריף את הצעדים נגד ישראל בשל הבניה בירושלים.

על פי דיווח ה-BBC, ארצות הברית שוקלת להיעדר מדיון שעשוי לעלות במועצת הביטחון של האו"ם בנושא הבנייה במזרח ירושלים. האפשרות נדונה במהלך שיחות שהתקיימו בשבוע שעבר בפריס בין גורם בכיר בבית הלבן לבין ראש ממשלת קטאר, שייח' חמד בין אאל ת'אני.

הגורם האמריקני אמר: "ארצות הברית שוקלת ברצינות להימנע מהשתתפות בדיון" - אם נושא הרחבת ההתיישבות הישראלית בירושלים יעלה להצבעה.

ארצות הברית היא אחת מחמשת החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, ובעלת זכות וטו באו"ם. לאורך השנים נהגה ארצות הברית במהלך הדיונים במועצה במדיניות של הטלת וטו להחלטות שגינו את ישראל. במועצת הביטחון של האו"ם חברות באופן קבוע גם רוסיה, בריטניה, צרפת וסין.

החלטה שכזו מעידה כאלף עדים - אם היא נכונה - על הידרדרות נוספת ביחסים בין המדינות, שהחלה באישור התוכנית לבניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים במהלך ביקורו של סגן הנשיא ג'ו ביידן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}