כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הם מפחדים? ש"ס יוזמת: 'חוק פולין'

לאחר התנגשות המטוס בו נהרגו בכירי הממשל הפולני, יוזמת סיעת ש"ס הצעת חוק שתאסור על בכירי המדינה לטוס ביחד, מחשש לפגיעה בצמרת המדינה • כיום: רוה"מ נוסע לחו"ל יחד עם שרים בכירים

הם מפחדים? ש"ס יוזמת: 'חוק פולין'
חברת אל על

בעקבות התרסקות המטוס שבו נהרגה צמרת הממשל בפולין, החליט אתמול יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אברהם מיכאלי, להגיש הצעת חוק שתאסור על כל מי שמוגדרים משפטית כסמלי מדינה ושלטון וראשי מערכות הביטחון לטוס בטיסה משותפת לחו"ל.

החוק נועד למנוע מצב שבו מדינת ישראל תאבד בעת ובעונה אחת שורה של מנהיגים מדיניים, פוליטיים וצבאיים במקרה של תאונת מטוס.

בישראל לא הקפידו עד כה באופן מוחלט על מניעת טיסות של ראש הממשלה עם חברי כנסת, שרים או אנשי צבא בכירים. לפני חודשים אחדים, לדוגמה, נסעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושישה משרי הממשלה לישיבת ממשלה מיוחדת בגרמניה, כולם באותו המטוס.

לדברי מיכאלי "מטרת הצעת החוק היא להבטיח יציבות סדרי ממשל ושלטון. אני סמוך ובטוח כי יש בכוחה של כל חברה להתאושש ממשברים בעקבות אירועים טרגיים, אבל אסור לאפשר מצב שבו הנהגה שלמה של מדינה נמחקת ברגע אחד".

בישראל אין כיום חוק או נוהל המונעים מראשי הממשלה לטוס עם שרי הממשלה באותה הטיסה. על פי החוק, החובה היחידה היא להותיר בארץ את אחד השרים כממלא מקום. מיכאלי טען כי כיום קיים בישראל נוהג, שאינו מעוגן בחוק, שאמור למנוע טיסות משותפות לחו"ל של מספר רב של מנהיגים.

"אני מודע לכך כי קיים נוהג שכזה", הסביר, "אבל לפעמים משיקולי תקציב וחיסכון בכספי ציבור חורגים מהנוהל". לדבריו, שמירה על סמלי המדינה יש בה משום פיקוח נפש ולכן נכון לקבוע אותם בחוק ולא בנהלים שמושפעים לעתים מתוך כוונה טובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}