כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

וייסמן: החרם? רק קבוצה קטנה של קיצוניים

דודי ויסמן החליט על איחוד של הרבוע הכחול עם דור אלון ומכריז: "נהפוך לקבוצה הקמעונאית הגדולה בישראל" • על החרם החרדי נגד 'שפע': "זה מעשה נבלה ולא מסיבות של קדושת השבת"

המגזר החרדי מורכב מאנשים אינטליגנטים, חכמים וריאליים. דודי וייסמן
המגזר החרדי מורכב מאנשים אינטליגנטים, חכמים וריאליים. דודי וייסמן

איש העסקים דודי ויסמן, בדרך להפוך את הרבוע הכחול לקבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל. הקבוצה מתכוונת לרכוש מחברת אלון את אחזקותיה בדור אלון (כ‭.(80%-‬ מהלך זה ירכז תחת הרבוע הכחול את פעילות הדלק של דור אלון, חנויות הנוחות, רשת חנויות ‭,AM:PM‬ סגפרדו ועוד. כך מדווח העיתון 'מעריב עסקים'.

לויסמן נולדה בת כשרה • פרסום ראשון

מדובר במהלך משמעותי, שכן עד עתה הקפידה הרבוע הכחול דווקא להדגיש את היותה חברה נפרדת מדור אלון - המפעילה חנויות בשבת תחת המותגים ‭AM:PM‬ ואלונית. העיסקה תהפוך את הרבוע הכחול לחברת הסחר הגדולה בישראל - עם 700 נקודות מכירה ועם מחזור שנתי של ‭13.5‬ מיליארד שקל.

במתכונת החדשה, תכסה הרבוע הכחול מגוון תחומים: המזון, המזון על הדרך, הדלק, כלי בית, מתנות וצעצועים. זאת בעוד שבשופרסל מכוסים נושאי המזון וההלבשה, במשביר ובגולף מוכרים הלבשה, כלי בית ומתנות ובחברת דלק פועלים בתחום המזון על הדרך והדלק.

על-פי העיסקה, חברת הדלק אלון - המחזיקה בשליטה ברבוע הכחול (כ‭- (70%-‬ תמכור את אחזקותיה בדור אלון לרבוע הכחול. בתמורה למניות אותן מחזיקה אלון בדור אלון, תקצה הרבוע הכחול לאלון מניות ברבוע הכחול - אשר יגדילו את ההון ברבוע הכחול בצורה מהותית. במסגרת מבנה העיסקה וכחלק ממנה, הרבוע הכחול תחלק במועד השלמת העיסקה, דיווידנד לכל בעלי המניות.

לפי 'מעריב', כשתושלם העיסקה צפוי הונה העצמי של הרבוע הכחול, שהסתכם בשנה החולפת ב‭1.2-‬ מיליארד שקל, לגדול משמעותית. עם השלמת המהלך צפויה הרבוע לחלק דיווידנד המוערך במאות מיליוני שקלים, שרובם ישולמו לקבוצת אלון.

• תחת איזה מותג יפעלו חנויות הנוחות של הרבוע הכחול?

וייסמן ל'מעריב': "אין החלטה לגבי המותג עצמו. בשלב הראשון יפעלו האלוניות ו‭AM:PM-‬ במתכונת הנוכחית. בהמשך הנושא ייבחן וכל האפשרויות פתוחות. זה יכול להיות 'מגה אקספרס‭,'‬ 'מגה בדרכים‭,'‬ או אלונית‭."‬

במהלך השנתיים האחרונות, סבלה הרבוע הכחול בצורה משמעותית מגורמים במגזר החרדי, שהכריזו חרם על 'שפע שוק', בטענה שוויסמן מחזיק חנויות הפועלות בשבת, תחת מותג ‭.AM:PM‬

אחרי כשנה של חרם וירידה במכירות, ברבוע הכחול החליטו להסב את מרבית סניפי שפע שוק למותגי מגה. למרות נסיונות רבים להגיע לפשרה, סירב ויסמן להתחייב לסגור את סניפי ‭AM:PM‬ בשבתות, והמשיך לדבוק בגישה שלפיה הרבוע הכחול הינה חברה ציבורית נפרדת, שאינה קשורה ב‭.AM:PM-‬ המהלך הנוכחי עלול להתקבל בקרב מחוללי החרם כהכרזת מלחמה וכסתימת הגולל על האפשרות למציאת פשרה.

• אין לך חשש שהחיבור בין מגה ל- ‭AM:PM‬ יסלים את החרם החרדי?

וייסמן: "זה לא חרם חרדי. מה שקרה זה מעשה נבלה. רק שנה וחצי אחרי שרכשנו את ‭AM:PM‬ קרה הדבר הזה, ולא מסיבות של קדושת השבת. זה לא שקנינו את הרשת ולמחרת החלה התקוממות‭."‬

• ובכל זאת, הרבוע הכחול נפגעה מהחרם. האם צפויה כעת פגיעה נוספת?

וייסמן: "יש רק גוף אחד, קבוצה קטנה של קיצוניים, שעושה את המהומה מסיבות שאינן דאגה לשבת. כל שאר המגזר מורכב מאנשים אינטליגנטים, חכמים וריאליים. מדובר בשתי חברות ציבוריות, הפועלות על-פי חוק. דור אלון מפעילה את ‭.AM:PM‬ כמו שהיום אומרים שאני בעלים של הרבוע ושל ‭,AM:PM‬ אז באותה מידה הרבוע הכחול יהיה בעלים של דור אלון שמפעילה את ‭."AM:PM ‬

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}