ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

החרדים באורנג': יש אפליה, רוצים ועד עובדים

עובדי המוקד החרדי של אורנג בי-ם נאלצים לעבוד תמורת שכר נמוך במיוחד, אך זכותם להתאגד מושתקת, לטענתם, בניגוד לחוק • אורנג: "השכר כמקובל"

חרדים במרכז שירות. תמונת אילוטרציה
חרדים במרכז שירות. תמונת אילוטרציה

הנהלת חברת פרטנר הודיעה אתמול (ג) על פיטוריו של עובד שהוביל התארגנות להקמת ועד עובדים במוקד החרדי של החברה בירושלים. זאת, למרות שהעובד נחשב למצטיין במוקד, ועד לתחילת ניסיון ההתארגנות אף תוגמל על-ידי הנהלת החברה בשל הישגיו הרבים.

לטענת החברה, העובד פוטר בעקבות תלונה שהוגשה נגדו.

במחאה על הפיטורים, קיימו עובדי החברה ופעילים של ארגון 'כוח לעובדים' משמרת מחאה מול בנייני המוקד שבירושלים.

לפני מספר שבועות פנה העובד, יחד עם כמה מחבריו למוקד הטלפוני, לארגון העובדים הדמוקרטי 'כוח לעובדים', במטרה להקים ועד - והחל להחתים לשם כך את עובדי המוקד.

המוקד החרדי של חברת פרטנר הוקם כחלק מפרויקט עידוד תעסוקה במגזר החרדי, כך שעשרות אחוזים משכר העובדים מממונים על-ידי משרד התמ"ת. עובדה זו לא מנעה מפרטנר לשלם לעובדיה, לטענת העובדים, תנאים סוציאליים בצורה לא סדירה, ואף לנסות ולפגוע בשכר המועט שהיא משלמת לעובדיה.

לפני מספר חודשים הודיעה החברה על הרעה משמעותית בשכר, שבוטלה רק בעקבות תחילת ניסיון ההתארגנות בקרב עובדי החברה. אולם עקב החשש ההולך וגובר במוקד מגל פיטורים ומניסיון של ההנהלה להשיב על כנה את הרעת התנאים - החליטו העובדים לפעול למען הקמת ועד יציג.

מתוך כ-150 עובדים המועסקים במוקד, עשרות עובדים כבר הצטרפו להתארגנות במטרה להגן על זכויותיהם.

יקי לזר, העובד כנציג במחלקת הטלמרקטינג במוקד: "אנו מגיעים מדי יום למוקד, במטרה לספק ללקוחות החברה את המענה הטוב ביותר. התפקיד שלנו זה לדבר, אבל כשאנחנו מנסים להתאגד משתיקים אותנו בניגוד לחוק. אנחנו דורשים מהנהלת החברה להחזיר מיד את העובד שפוטר, אשר אוהב את מקום העבודה שלו ובצע עד כה את מלאכתו על הצד המסור ביותר".

חברת אורנג' מסרה בתגובה:

האינפורמציה היא מבחור אינטרסנט שמשמיץ לאחר שהוגשה נגדו תלונה. לגבי תנאי השכר, אומרים באורנג', כי השכר כמקובל במוקדים ואין הבדל בין חרדי לחילוני.

באשר להתארגנות ועד עובדים, מסרו מאורנג' כי רק מחר יוכלו למסור תשובה מוסמכת.

בתגובה לתגובת אורנג', אומר דובר העובדים:

"אפליית השכר בין העובדים החילוניים לחרדים ברורה. כולם מודעים לה. זה נכון שהשכר הוא אותו שכר (שכר מינימום), אבל היעדים של העובדים החרדיים הם הרבה יותר גבוהים, בעוד התמריצים הרבה פחות נמוכים מאשר אצל החילוניים.

"לגבי התלונה על העובד", אומר הדובר, "מדובר בעבירה שעבר העובד בנושא אבטחת מידע.
על כך אין עוררין. כשהבין שעשה דבר שאסור - מיד התנצל על כך. החברה בהחלט היתה יכולה להסתפק בנזיפה, בעיקר כשמדובר בעובד ללא רבב, שתמיד עומד ביעדים. אבל בגלל שהוא עמד בראש המאבק להעלאת השכר ושיפור התנאים - החברה ניצלה זאת ועלתה על הגל".
אורנג' הפגנה ועד עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}