כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרשל"צ חלה בחזרת - לא מסר את הדרשה

מאות מתפלי בית כנסת הגדול בירושלים שהגיעו לשמוע את דרשת שבת הגדול התבשרו: הגר"ש עמאר חלה, ולא ימסור דרשה • הגר"י מצגר חשף את חלומו של אובמה • והרב גרוס הפסיק באמצע הדרשה

הרב עמאר. תמונת ארכיון
הרב עמאר. תמונת ארכיון

רבבות עמך בית ישראל, הלכו היום (שבת קודש), לדרשות שבת הגדול, שנמסרו בכל בתי הכנסיות ברחבי הארץ על-ידי הרבנים המקומיים. לצד התופעה מרנינת הלב, ארעו מספר מקרים מצערים שהעיבו על האווירה הרוחנית ששררה השבת - שבת הגדול.

בבית הכנסת הגדול בירושלים, נהוג מזה שנים, כי הרב הראשי מוסר את דרשת שבת הגדול. השנה, היה זה הראשון לציון הגרש"מ עמאר, שאמור היה לדרוש את דרשת שבת הגדול בבית הכנסת. אלא שההמונים שהגיעו להאזין לרב, התבשרו כי הרב לא ישא השבת את הדרשה. הגבאים הסבירו לקהל המאוכזב, כי הרב לקה בחזרת, וכי הוא מרותק למיטתו.

בבית כנסת 'החורבה' מסר הגר"י מצגר את דרשת שבת הגדול. הדרשה עסקה בהלכות החג, לצד נושאים אקטואליים. בהתייחס לסוגית ההקפאה, אמר הרב מצגר בבדיחות: אובמה טלפן לנשיא איראן – מחמוד אחמדינג`ד, והודיע לו שחלם כי הוא רואה את איראן ממעוף הציפור, והנה כולה מכוסה בדגלים ועליהם כיתוב כלשהו.

אחמדינג`ד שואל את אובמה: "מה היה הכיתוב?"

"לא הצלחתי לקרוא", השיב אובמה - "איני קורא עברית"...

גם באשדוד לא שמעו חסידי גור את דרשת שבת הגדול במלואה. הרב גרוס - רבם של חסידי גור בעיר, החל למסור את דרשת שבת הגדול, אך הודיע בעיצומה של הדרשה לקהל המאזינים, כי הוא אינו חש בטוב, ולא יוכל להשלים את הדרשה.

ובעיר העתיקה בירושלים: באמצע דרשת שבת הגדול ירד הגר"א נבנצל, ונתן לבנו להמשיך בדרשה,
כדי להבהיר שהוא ממשיך דרכו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}