כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עו"ד צבי וישנגרד: בנק פאג"י מזלזל בלקוח ומבזה את בית המשפט

עו"ד צבי וישנגרד הגיש בקשה לבית המשפט השלום בפ"ת כנגד בנק פועלי אגודת ישראל, בגין ביזיון בית המשפט: הבנק מסרב לכבד החלטת בית משפט המורה על עיכוב הגבלת חשבונות של לקוח

עו"ד וישנגד, מגיש התביעה נגד הבנק
עו"ד וישנגד, מגיש התביעה נגד הבנק

עו"ד צבי וישנגרד, המתמחה במשפט האזרחי-מסחרי, הגיש בקשה לבית המשפט השלום בפ"ת כנגד בנק פועלי אגודת ישראל סניף הדר גנים, בגין ביזיון בית המשפט.

מדובר במקרה בו מסרב בנק פועלי אגודת ישראל לכבד את החלטת בית המשפט, המורה על עיכוב הגבלת חשבונות של לקוח הבנק - דבר העלול לגרום ללקוח הבנק נזק בלתי הפיך, ולגרום לקריסת עסקו.

בתאריך ה-7.3.10 הוגשה בקשה לבית המשפט, לפי חוק השקים ללא כיסוי, לאחר שחשבונות הבנק של הלקוח הוגבלו. בד בבד עם הגשת הבקשות, הוגשו בקשות למתן סעד זמני המורה על עיכוב ההגבלה עד מועד הדיון.

ביהמ"ש נעתר לבקשה ונתן צו המורה לבנק לעכב את הגבלת החשבון.

לפי העו"ד, למרבה התדהמה, בנק פועלי אגודת ישראל בחר להתעלם מצו בית המשפט, וכבר באותו יום שלח ללקוח מכתב, בו הוא מודיע לו כי בוטל עיכוב ההגבלה על החשבון, והחשבון יחזור להיות מוגבל. "בנק פועלי אגודת ישראל עשה דין לעצמו והחליט על דעת עצמו לבטל ללא כל הצדקה וללא כל אישור בית המשפט את הצו שניתן ע"י בית המשפט", אומר עו"ד וישנגרד. "גם אחרי שהבנק קיבל התראה נוספת כי אם לא יכבד את החלטת בית המשפט, תוגש תביעה בעניין פקודת בזיון בית המשפט, הבנק ממשיך לעשות כרצונו ומתעלם הן מהצו והן מהבקשה".

היות ופקודת בזיון בית משפט מאפשרת הטלת קנס אשר מועבר לקופת המדינה, ובנוסף מאפשרת הפקודה להורות על מאסרו של מי שבמעשיו או במחדליו גרם בפועל לבזיון בית המשפט, ביקש עו"ד וישנגרד בצעד חריג מבית המשפט להשית את הקנס על היועץ המשפטי של הבנק באופן אישי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}