כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליצמן מתחיל להתקפל: יקים ועדת בדיקה

לאחר העליהום התקשורתי הבלתי פוסק בעקבות ההחלטה להעתיק את חדר המיון באשקלון - מגלה ליצמן סימני שבירה, ורצון לרדת מן העץ: יקים ועדת בדיקה הלכתית, שתבחן את אפשרות הזזת הקברים

ליצמן
ליצמן

אם היה מי שחשב כי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוא אדם עם עמוד שדרה של פלדה, שאינו יודע ויתור מהו - הרי שהעדכון הבא מעמיד את הקביעה הזו בסימן שאלה. מסתבר שגם לליצמן יש קצה-גבול, ויכולת הסיבולת שלו, גם אם היא גבוהה משל אחרים - גם לה יש גבולות.

בשבוע האחרון נתון סגן שר הבריאות תחת מתקפה תקשורתית עזה ובלתי פוסקת, בעקבות ההחלטה שהצליח להעביר בממשלה, על העתקת חדר המיון הקדמי בבית החולים ברזילי למרחק של כמאתיים מטרים מבית החולים עצמו, עקב בעיית קברים עתיקים שנתגלו בשטח המקורי שיועד לבניית חדר המיון.

ליצמן עצמו לא חשב לרגע שאלו יהיו תוצאות ההחלטה. עמודי העיתונים נמרחו בכותרות מתסיסות, והמדינה כולה היתה כמרקחה: הייתכן שבשל מספר קברים, שזהות הקבורים בהם לא ידועה, תשלם המדינה מאות מיליוני שקלים וחדר המיון יורחק מבית החולים?! - שאלו בתקשורת. נראה היה כי ליצמן עומד בודד מול מדינה שלמה.

הבוקר (ו') מתברר כי ליצמן בוחר לבחון את הדברים שוב, ואולי אף לרדת מהעץ הגבוה: העיתונאי יהודה שלזינגר מדווח בעיתון 'ישראל היום', כי סגן שר הבריאות החליט להקים ועדה מיוחדת, המורכבת מפוסקי הלכה, שתבדוק שוב את הנושא.

מטרת הוועדה: השגת פשרה שתניח את דעת הקהל מחד, אך תעמוד בדרישות ההלכה מאידך.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', בראש הוועדה יעמדו נציגי הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר, שינחו את דרכה של הוועדה.

ליצמן מבטיח, כי בתוך ימים ספורים יביא את תשובת הוועדה.

הפרשנות הנלווית לדיווח היא, כי ליצמן מבקש לעקוף את 'אתרא קדישא'. 'אתרא קדישא' הוא גוף שבראשו עומד הרב דוד שמידל, הנחשב לאוטוריטה בתחום בעיות קברים וחילולם. גוף זה הוא שחשף את בעיית הקברים באשקלון ואחראי לסערה.

ליצמן החליט, מסיבותיו, שלא להזדקק עוד לוועדה, בשל העובדה כי הרב שמידל מסרב לשמוע על ניסיונות להביא לידי פשרה. הוא מתבצר בעמדתו, ולא רוצה לדון בנושא כלל ועיקר. תקוותו של ליצמן היא, כי בסופו של דבר תתקבל פסיקה הלכתית שתתיר את הזזת הקברים ממקומם בצורה מכובדת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}