כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אימת המשטרה: מרטין לא הגיע להלווית אביו

בווינה נפטר המליונר ר' חיים שלאף ז"ל, מזקני חסידי באבוב, ותורם גדול לחסידות • בהלוויתו השתתפו בכירי המדינה, מאות חסידים ורבנים רבים • בנו, מרטין, המבוקש לחקירה, לא הגיע

מרטין ב"ר חיים ז"ל שלאף
מרטין ב"ר חיים ז"ל שלאף

בוינה שבאוסטריה הלך לעולמו ר' חיים שלאף ז"ל, מזקני חסידי באבוב.

הרב חיים שלאף היה ניצול שואה, שבה איבד את כל משפחתו.

אחרי המלחמה הקים מחדש משפחה באוסטריה, והיה מקורב לחצר באבוב. במהלך השנים צבר הון רב, הנאמד בעשרות מיליוני דולרים. הוא נודע כמי שהציל מאות יהודים בתקופת השואה, באמצעות רכבות, עליהן שילם במיטב כספו.

הוא החזיק בית בירושלים וניהל אורח חיים סגפני, שתרם מדי שנה לרווחת כ-2000 בתי אב הנמנים על חסידות באבוב.

ארונו הובא הבוקר (א') לישראל, כאן נקבר על פי בקשתו. על אף השעה המוקדמת שבה התקיימה ההלוויה (7:00 בבוקר) זכה ר' חיים ז"ל שהכל הכירוהו לטובה - לכבוד גדול שעשו לו במותו.

בדרכו האחרונה ליוו אותו רבני ומאות חסידי באבוב, גאב"ד ירושלים הגרי"ט וייס, האדמו"ר מדושינסקי ועוד רבנים וראשי ישיבות מכל החוגים והעדות, וכמובן עשרות בני משפחה שהגיעו בטיסה פרטית מוינה ועושים את דרכם בשעה זו חזרה לוינה.

השתתפו גם שר החוץ אביגדור ליברמן, אריה דרעי, גלעד שרון, חיים רמון, אישי ציבור נוספים, ואילי הון.

הסאגה שליוותה את מסע ההלוייה, היתה בקשתו של בנו, מרטין, להשתתף בלוויה. אולם המשטרה הודיעה למרטין, החשוד במעורבות בפרשיות הון ושלטון, כי אם יגיע לארץ על מנת להשתתף בהלוויית אביו, ייעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון. בעקבות זאת העדיף שלאף שלא להגיע לישראל ולהחמיץ את הלוויית אביו.

עו"ד דינו של שלאף ביקש מהמשטרה לאפשר ללקוחו לקחת חלק רק בטקס הקבורה, ולשהות בארץ רק כשעתיים-שלוש לכל היותר, אולם במשטרה מיהרו להבהיר לעורך הדין כי מיד עם הגעת מרשו לנמל תעופה בן גוריון הוא ייעצר בביקורת הגבולות ויובא לחקירה. "שלאף מבוקש על ידי משטרת ישראל והוא מוגדר כ'דרוש חקירה'", אמר גורם בכיר באגף החקירות של המשטרה.

במשטרה זוכרים היטב את סדרת התרגילים שעשה שלאף כדי לחמוק מפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). "מדובר בברחן סדרתי שמצליח לחמוק פעם אחר פעם מידי רשויות החוק בישראל", אמר גורם במשטרה.

הוא הוסיף: "לפני כמה זמן נשלחו נציגים של משטרת ישראל כדי לבצע חיקור דין של שלאף באוסטריה. תיאמנו עם האיש ועורכי דינו את הגעת החוקרים למדינה, אבל גם במקרה הזה האיש חמק ברגע האחרון מידי נציגי המשטרה הישראלית ולא התייצב לחיקור הדין. הוא דרוש לנו במספר פרשיות, הוא יודע את זה, ואין שום סיבה שנעניק לו מחווה שכזו. הבהרנו היטב לאיש כי ברגע שכף רגלו תדרוך בנמל תעופה בן גוריון, הוא ייעצר מיד ויובא לחקירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}