כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השופט: "מדובר בבחור רציני, שיושב ולומד"

בשיחה מטוקיו, מספר עו"ד מרדכי ציבין על ההשתלשלות שהובילה לגזר הדין המפתיע והמקל במשפטו של גרינוולד • "התקדים, לפיו לא ידע גרינוולד שהיו לו סמים - עשוי לעזור מאוד לנאשם השלישי" • ראיון

הישג גדול. עו"ד מרדכי ציבין מודה לעמית היפני
הישג גדול. עו"ד מרדכי ציבין מודה לעמית היפני

אותות של הפתעה רבתי ניכרים היום (ד) על פניהם של העסקנים והפרקליטים שהיו מונחים בעובי הקורה במשפטו של יוסף גרינוולד, הצעיר החרדי מבני ברק, השני מקרב שלושת הבחורים שנתפסו ביפן כשברשותם סמים.

בגזר הדין שהוקרא הבוקר ביפן, נגזרו על הבחור שש שנות מאסר בלבד, תוך שהשופט קובע, חד משמעית, כי הבחור לא ידע כי ברשותו סמים.

ניצחון להגנה של גרינוולד: רק 6 שנים

מי שסיים היום מסכת ארוכה של פעילות משפטית, לאחר שהחתים פעמים רבות את דרכונו במעברי הגבול של יפן, הוא העו"ד החרדי מרדכי ציבין, שעמל רבות בכדי להמתיק את רוע הגזירה.

בשיחה שהוא מקיים עם 'בחדרי חרדים', ממקום שהותו ביפן, אומר עו"ד ציבין: "מדובר בהישג משפטי חסר-תקדים. לא העלנו על דעתנו ניצחון משפטי שכזה. השופט קבע באופן מוחלט ובלתי ניתן לערעור, שגרינוולד לא ידע שיש סמים במזוודה שלו. לעומת זאת, השופט נתן לו את העונש, הואיל ולדעת השופט הנאשם היה צריך לחשוש שיש לו סמים, למרות אי ידיעתו.

"השופט קבע שמדובר בבחור רציני עם שאיפות טובות, יושב ולומד שעות רבות, והוא פוסק לו עונש קצר כי הוא חושב שזה הכרחי לאפשר לו לחזור לחברה. חשוב להדגיש, כי התקדים שנקבע, שהוא לא ידע שהיו לו סמים המזוודה עשוי לעזור מאוד לנאשם השלישי שמשפטו יערך בחודש סיוון.

• איפה אנו תופסים אותך כעת?

"אני יושב כעת עם עורכי הדין היפנים יחד עם העסקנים מישראל, אהרן נזרי, אלימלך בינדיגר, הרב אבא דונר מנכ"ל ועד רבני אירופה, ויעקב יהודה, כאשר הדיין החיד"ו וייס נמצא בשיחת ועידה, ואנו מתייעצים עימו ועם הרב יעקב בלייך, בכל שלב. עורכי הדין רוצים לקבל את חוות דעתו והסכמה על כל צעד שיעשו".

מימין לשמאל: עוצילום: מימין לשמאל: עו
מימין לשמאל: עו''ד ציבין, עורך הדין היפני, והרב אבא דונר

מוקדם יותר, בשעת בוקר, נרשם ניצחון גדול לצוות ההגנה של יוסף גרינוולד: בית המשפט היפני גזר את דינו של יוסף גרינוולד, אחד משלושת הצעירים החרדיים שנעצרו כאשר ניסו להיכנס לתחומי יפן, כשבאמתחתם סמים - שש שנות מאסר בלבד.

התביעה היפנית ביקשה להשית על בחור הישיבה מישראל בין 10 ל-15 שנות מאסר בפועל. בהפחתה של 500 ימי מעצר מוכרים, נותרו לו לשבת בכלא עוד שנתיים.

פסק הדין הוא ניצחון גדול של צוות ההגנה, אותו ניהלו החיד"ו וייס מאנטוורפן שבבלגיה ועורך הדין מרדכי ציבין, שכן בניגוד לדעת מומחי משפט ביפן, ובניגוד לכל התחזיות, לפיהן בהתחשב בכך שהוא בגיר, היה צפוי לקבל גזר דין של 13 שנים - נגזרו עליו 6 שנים בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}