כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כך חגג האסיר ר' שלום רובשקין את פסח

כשהוא מאחורי סורג ובריח, ועומד בפני גזר דין, ישב ר' שלום רובשקין עם שני בחורים וערך את סדר פסח • הבחורים שהו איתו במהלך החג - ומספרים על החג מאחורי הסורגים

כך חגג האסיר ר' שלום רובשקין את פסח

מעבדות למאסר: האסיר ר' שלום רובשקין, היושב בבית הכלא שבארצות הברית, חגג את ליל הסדר האחרון במחיצת שני בחורים חסידי חב"ד, שהגיעו במיוחד לעשות יחד איתו את ליל החרות, מתוך תקווה שקרובה הישועה לבוא - והלילה המסמל חרות, יביא בכנפיו בשורה של ממש למי שהתביעה מבקשת לגזור עליו 15 שנות מאסר.

שני הבחורים שחגגו במחיצתו היו תלמידי ישיבת חב"ד בפוסטוויל, מענדל ברון ושמואל וישדסקי. "הסדר עצמו נערך במהירות, בכדי לסיים את כולו בתוך 55 הדקות שהוקצו לו לביקור, במהלך ליל הסדר", סיפרו הבחורים.

הבחורים שהו בכלא במהלך שני ימי החג, כ"אנשי דת", ועל כן ניתן להם לשהות ולהיפגש עם רובשקין בארבע עיניים. השניים מונו ל"אנשי דת" בכלא, שבועיים לאחר מעצרו של רובשקין.

למרות שהם ביקרו אותו בכלא לעתים קרובות, נמנעה מהם האפשרות לבקרו בשבתות, לאחר שבבית הכלא דרשו מהם לחתום, לפני ואחרי כל ביקור.

בעקבות התערבותו של הרב מנדל כץ, מנהל מכון "אלף", המסייע לאסירים יהודים בבתי כלא בארצות-הברית, הוחלט לשנות את הנוהל בכדי לאפשר להם לקיים סדרי פסח בין כותלי הכלא.

הבחורים ידעו לספר, כי מצב רוחו של ר' שלום יציב, וכי הוא לא מפסיק להתפלל ולקוות לשחרורו המהיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}