כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליצמן התקפל: חדר המיון יקום

ברגע האחרון נכנס חדר המיון באשקלון לישיבת הממשלה: ראש הממשלה הודיע כי הוא מאמץ את עמדת מנכל"ו אייל גבאי לפיה הקברים יועתקו, וחדר המיון יבנה במקומו • ביבי לליצמן: רשמתי את מחאתך

יעקב ליצמן ובנימין נתניהו, בסמיכות לבית החולים באשקלון
יעקב ליצמן ובנימין נתניהו, בסמיכות לבית החולים באשקלון

סוף לפרשת ברזילי?, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עידכן הבוקר (א') את שרי הממשלה בנושא בניית חדר המיון הממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון. הוא ביקש מהשרים לתת לו את המנדט להחליט בפרשה - ואלה העבירו את ההחלטה לידיו.

כזכור, לפני כשלושה שבועות החליטה הממשלה ברוב של 11 נגד 10, לקבל את עמדתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, על העתקת חדר המיון, בשל קברים עתיקים שהתגלו במקום. ההחלטה עוררה סערה תקשורתית גדולה, שבעקבותיה החליט ראש הממשלה להקים וועדה שתדון בנושא, ותקבל החלטות.

הממשלה החליטה להעניק חודש לחברי הוועדה על מנת להציג את עמדתם, אך עוד בטרם עבר החודש, הבהיר יו"ר הוועדה – מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, כי הוא מצדד בהעתקת הקברים, בכדי לבנות את חדר המיון במקום המיועד.

ברגע האחרון, נכנס הנושא לסדר היום של הממשלה, וראש הממשלה הודיע לשרים כי הוא נוטה לקבל את עמדתו של אייל גבאי בעד העתקת הקברים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לא צפוי להתפטר מתפקידו על רקע ההחלטה. מקורביו מסבירים, כי אם היה נאלץ לקבל תכתיב המורה לו לפנות את הקברים, היה פורש מתפקידו ללא היסוס. "העובדה שראש הממשלה מכהן כשר הבריאות בפועל, פוטרת את ליצמן מלקבל החלטה, וכל החלטה שתתקבל היא על דעתו של ראש הממשלה בלבד".

במהלך ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה לסגן שר הבריאות: אני רושם את מחאתך, ויודע שההחלטה לא מקובלת עליך, אך אין ברירה.

באם תתקבל ההחלטה, צפויים הטרקטורים לעלות כבר בשבועות הקרובים לאדמת המחלוקת ולהתחיל בבנית חדר המיון, תוך שאנשי רשות העתיקות יזיזו את הקברים הנמצאים במקום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}