כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ז'מיגראד: משואה לתקומה • במחיצת צדיק

כשהוא בודד ואכול תלאות, עלה האדמו"ר מז'מיגראד זצ"ל ארצה, והחל לשקם את הריסותיו • הוא הקים חצר בפאתי ב"ב, ונודע במופתיו • כיום, ז'מיגרד היא פינת-חמד של תורה וחסידות • ביקור בממלכה

פשטות וצניעות. האדמו"ר מז'מיגראד
פשטות וצניעות. האדמו"ר מז'מיגראד

רבנו בחיי (שמות כח) אומר, ש"אין לך כל אבן ואבן מן האבנים היקרות שלא תמשוך כוח עליונים". במילם אלו פותח בצניעותו האדמו"ר מגימגראד שליט"א את השיחה עימי.

הגעתי בבהילות לפני כשנה אל הרבי, ובפי שאלה ובקשה. חבר שלח אותי אל הרבי, ובפיו תחינה: רעייתו שוהה מזה 24 שעות בחדר הלידה, והרופאים דורשים לנתחה בדחיפות.

הרבי, ששמע את דברי, סגר את הספר בבית המדרש ורץ איתי בטבעיות לביתו, ללא גבאים ומשמשים. בצניעות האופינית לו, הוא ביקש ממני מייד את שם היולדת, והוציא לי מהארון בביתו הצנוע שקיק קטן ובו אבן פנינה זעירה. הוא ביקש ממני למסור זאת ליולדת בבהילות.

נסתי לתל השומר, למסור אבן זאת לידידי, ולאחר כחצי שעה נשמעו קולות של מזל טוב, כשברקע קולות בכי של תינוק שזה עתה יצא לאוויר העולם.

השבוע, לרגל היאר צייט של הדברי חיים, באנו לשוחח עם הרבי על ה'מופת'. אך הרבי ממעט בדברים. מקורביו מספרים לנו על סגולה זו שעברה מדורי דורות מאבותיו הקדושים ומאביו זצ"ל.

אביו של הרבי, בעל "אריה שאג" זצ"ל, היה נינו של ה'דברי חיים' מצאנז זצ"ל. הרבי היה גר בשכנות ל'חזון איש' זצ"ל. היום הרחוב על הגבעה הוותיקה נקרא רחוב מינץ.

במקווה הקטן ששופץ בשנים האחרונות, נוהג היה נוהג החזון איש לטבול.

גם אביו של הרבי היה חי בפשטות ןבצניעות וסיפורי מופתים התגלגלו על פתחו.

לפניכם וידאו וגלריה מחצר החסידות.






































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}