כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הירידה מהעץ: הקמת ועדת רבנים • חשיפה

ב'יהדות התורה' החליטו לרדת מהעץ של 'ברזילי' • בישיבת חירום של הסיעה הוחלט: לא שוברים כלים • ליצמן יכריז: ההחלטה תיבחן • המשמעות: חדר המיון יבנה במקום המיועד

יעקב ליצמן. יורד מהעץ
יעקב ליצמן. יורד מהעץ

דומה שאם המתים היו יכולים לצאת מקבריהם, הנמצאים במקום עליו מתעתד להיבנות חדר המיון באשקלון, היו אף מצטרפים למקהלה התקשורתית הדורשת להזיז את הקברים. ככל שחולף הזמן, הולכת ומתבררת גודל הטעות של החלטת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שהתעקש ללא כל סיבה הנראית לעין שלא לאפשר את הזזת הקברים לצורך הקמת חדר המיון.

הגורמים המקצועיים, אליהם עשוי להצטרף באופן מפתיע גם הרב דוד שמידל, העומד בראש עמותת 'אתרא קדישא', הוכיחו כי אין מדובר בקברים יהודיים, אלא בקברים השייכים לשבטים קדומים. באם תקום מחאה ערבית או מחאה אחרת מחמת הזזת קברי אבותיהם, אל תתפלאו, אנחנו אשמים בכך.

אך סגן שר הבריאות החליט להניח את כל כובד משקלו ויוקרתו המקצועית על ההחלטה התמוהה, ומאז החלו התקשורתנים בציד הלוויתנים. נדמה כי לא היו ימים טובים ליאיר לפיד וחבר מרעיו, כיום החלטת ליצמן שלא להזיז את הקברים באשקלון.

דווקא הפעם, מי שהיה הגורם השפוי במפלגה, היה יו"ר וועדת הכספים, משה גפני, שמיהר להכריז בוועדה לביקורת המדינה, כי 'יהדות התורה' לא תפרוש מהקואליציה. האמירה הברורה והנחרצת, אולי הוציאה את הרוח מהמפרשים, והתוותה את הדרך ליומונים ולשאר חברי הכנסת, דרך של שקט ונסיון למציאת פתרון שיצמצם למינימום את הנזק הנורא שכבר נגרם.

אמנם, חובת התמיכה מונחת על כתפי חבריו של ליצמן לסיעה, אך הללו לא עושים את זה בחדווה מרובה. כולם מבינים כי ההחלטה שגויה, ומוטב לחפש דרכים כיצד לרדת מהעץ, המטיל צל נוגה על יחסי חרדים-חילונים בארץ.

הבוקר (ג') התכנסה ישיבת חירום של סיעת 'יהדות התורה' בכדי לדון במשבר בית החולים. החברים הבהירו בצורה הברורה ביותר כי אפשרות של פרישה לא עומדת על הפרק. ליצמן, שמיהר לשחרר הצהרות פומפוזיות לכלי התקשורת, לפיהן יפרוש מידית מהממשלה ברגע שתתקבל ההחלטה כנגד רצונו, החל לחפש את הדרכים כיצד יביא להחלטה הפוכה, שתתקבל בצורה חיובית גם בפן התקשורתי.

חברי הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, הגיעו הבוקר לשיחת עדכון בביתו של הגרי"ש אלישיב. מהשקט שאופף את השניים מאז יציאתם ניתן ללמוד כי בשיחה לא נאמרו דברים שעלולים לגרום לכיסאות המרופדים עליהם הם יושבים, לנוע בחוסר נוחות.

בשעה זו (לקראת 18:00 בערב), אמור להיפגש סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפגישה צפוי ליצמן לשמוע כי ההכרעה נפלה, וכי חדר המיון יבנה במיקומו הנוכחי. ראש הממשלה יציג לליצמן 2 ברירות: פרישה או קבלת מרות.

ליצמן כבר בחר. הוא לא יפרוש.

בימים הקרובים ינסה ליצמן להקים ועדת רבנים שתדון בנושא, ותקבל הכרעה שתצדיק את שינוי ההחלטה. אך ככל הנראה ההכרעה נפלה, וחדר המיון יקום והקברים יזוזו ממקומם.

וחילול ה' הנורא שהיה מה יהא עליו? נו, מן השמים ירחמו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}