כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סידורו של הכותל

'סידור הכותל', הכולל את תפילות ערב שבת בלבד, בא לסייע למבקרים לא דתיים "לחוש בבית" בכותל • הסידור כולל את נוסח התפילה בעברית, ובצדו תעתיק פונטי באנגלית • יופץ בכותל בכריכה קשה ומהודרת

שער הסידור החדש
שער הסידור החדש

קבלת שבת בכותל המערבי היא מאורע ירושלמי יוצא-דופן: עם שקיעת החמה הופכת רחבת הכותל ליחד שבטי ישראל – חרדים, דתיים, חילוניים ותיירים, בני העיר העתיקה וצעירים מכל העולם היהודי - כולם מתפללים זה לצד זה באחווה וברעות.

העלייה הדרמטית והמבורכת במספר המבקרים הלא-דתיים, ובמיוחד מחו"ל, בכותל בשנים האחרונות הובילה לחשיבה מחודשת ב'קרן למורשת הכותל' אודות הכלים והאמצעים בהם ניתן לסייע למבקרים אלה "לחוש בבית", במהלך ביקורם בכותל.

במסגרת פעולות הקרן לרווחת מבקרי הכותל, יוצא בימים אלה לאור 'סידור הכותל', בהפקת הקרן למורשת המערבי. "מדי ערב שבת מגיעים לכותל המערבי מאות צעירים וצעירות יהודים מחו"ל", מסביר רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ. "לבם עולה על גדותיו והם חפצים להשתתף בתפילות השבת - אך אינם מכירים את התפילה ואינם מבינים אותה".

'סידור הכותל', הכולל את תפילות ערב שבת בלבד, בא לענות על צורכי הצעירים הללו. הסידור המעוצב, כולל את נוסח התפילה בעברית, ובצדו תעתיק פונטי באנגלית של מילות התפילה. בצד התפילה מופיעים הסברים קצרים ותמציתיים בשפה האנגלית המאפשרים, בצד ההשתתפות בתפילה, הבנה של תכניה וכוונותיה.

הסידור נתרם על ידי מרטין ומלאני גלט, מראשי הקהילה היהודית ביוהנסבורג, דרום אפריקה, ונערך בעזרת הרב שלמה גסטטנר.

הסידור יופץ בכותל בכריכה קשה ומהודרת, בעיצובו של האמן בן גסנר, והוא מוצע גם לרכישה מרוכזת, במחירי עלות, לקבוצות בכריכה רכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}