כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בלשים על הקבר של ר' חיים שלאף ז"ל

המשטרה מציעה למרטין שלאף 'דיל': יסכים לחיקור דין באוסטריה, ויוכל לפקוד קבר אביו • בינתיים, בלשים יפקחו על הקבר בחודש הקרוב, מחשש שיפקוד אותו בזהות בדויה • תמונות מהלוויה

הלווית ר' חיים שלאף ז"ל. בחזית: דרעי וליברמן. צילומים: פלאש 90
הלווית ר' חיים שלאף ז"ל. בחזית: דרעי וליברמן. צילומים: פלאש 90

ביום ראשון, בשבע בבוקר, התקיים בירושלים מסע הלוויה של ר' חיים שלאף ז"ל מוינה. אבל ספק אם משתתפי הלוויה - ביניהם השר אביגדור ליברמן, השר לשעבר אריה דרעי, גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון - ידעו שהם לא היו לבד: גם בלשים של משטרת ישראל הגיעו לבית העלמין, אחרי שמשטרת ישראל סירבה לבקשת מרטין שלאף להגיע ללוויה.

עוד בנושא:
אימת המשטרה: מרטין לא הגיע להלווית אביו


העיתון 'מעריב' מדווח, כי המשטרה הציבה את הבלשים בבית העלמין מחשש ששלאף יגיע בכל זאת, בזהות בדויה, כדי להתחמק ממעצר ומעיכוב בנמל התעופה בן גוריון. הנחת העבודה במשטרה היא כי שלאף עלול לנסות לעלות לקבר אביו במהלך חודש ימי האבל, והיא מתכוונת להמשיך לפקח על בית העלמין בשבועות הקרובים.

"מדובר באדם בעל אמצעים וקשרים, שהפרוטה מצויה בכיסו והוא יכול לרכוש לעצמו זהות בדויה בניסיון להתחמק ממעצר בביקורת הגבולות, לכן אנחנו חייבים להיות ערניים לקראת אפשרות כזו‭,"‬ אמר גורם בכיר במשטרה לעיתון 'מעריב'.

"היינו ערוכים כבר במוצאי שבת לאפשרות שמרטין שלאף יגיע לישראל, בין אם בזהותו האמיתית ובין אם בזהות בדויה. מבחינתנו, ברגע שהאיש היה נוחת בנמל תעופה בן גוריון הוא היה נעצר ומובא לחקירה כדי למסור עדות. בביקורת הדרכונים בנתב"ג מופיע שמו כמי שדרוש לחקירה.

אבל למשטרה יש גם הצעה: שם מתכוונים לקיים מגעים עם עורכי דינו של שלאף כדי לבצע לו חיקור דין באוסטריה. במשטרה מאמינים כי שלאף יסכים עתה לבצע חיקור דין, כדי להסיר את המכשולים המונעים ממנו להגיע לישראל ולעלות לקבר אביו.

"אנחנו לא יודעים מה יש לו להסתיר מפנינו, הוא מתנהג כמו אחרון העבריינים. היינו מצפים ממנו שיבוא, ימסור עדות וימשיך בדרכו, אבל כנראה שיש לו מה להסתיר. תיאמנו איתו מועד לחיקור דין באוסטריה, אבל ברגע שהחוקרים נחתו שם הוא פשוט נעלם, חמק מפנינו. הוא יודע שאנחנו מחפשים אותו כבר שנה וחצי כדי לשמוע את גרסתו במספר חקירות שאנחנו מנהלים, אבל הוא עושה הכל כדי לא להתייצב מול החוקרים. הוא פשוט חמקן סדרתי. אחרי שהוא הבין שאנחנו מאוד ממוקדים בנושא שלו, עכשיו נוצר חלון הזדמנויות. ייתכן מאוד שהוא יבין כי ההזדמנות שלו לעלות לקבר אביו במהלך חודש האבל, או אפילו אחר כך, היא רק בתנאי שיתייצב מול חוקרי משטרת ישראל ויענה על כל השאלות שנציג לו‭,"‬ אמר גורם במשטרה.

בטקס הלוויה הצנוע ביום ראשון נכחו גם ילדיו של מרטין, נכדיו של חיים שלאף המנוח. "היה מקרה לא נעים כשאחד הילדים של מרטין תקף עיתונאי‭,"‬ סיפר ל'מעריב' מקורב שנכח במקום. "כולם מאוד הופתעו מזה. למיטב הבנתי, עוד מראש ביקשו בני המשפחה מהילדים של מרטין לא להגיע לטקס, כדי למנוע אי נעימות, אבל היה להם חשוב לבוא ולחלוק כבוד אחרון לסבא שלהם‭."‬ הילדים, מספר המקורב, נראו לוחצים ידיים ומשוחחים ארוכות עם ליברמן.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}