כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המבצע החשאי של 'שובה ישראל' • וידאו

הלילה יחגגו אלפי יהודים עניים את ליל הסדר בהידור • לפני מספר ימים הם הופתעו לגלות מאחורי הדלת אריזות ענק של מוסדות 'שובה ישראל', ובהן כל מוצרי החג • כתבת וידאו מרתקת

המבצע החשאי של 'שובה ישראל' • וידאו

כבר מספר שנים, שהיקף החסד של קהילת קודש "שובה ישראל" חוצה גבולות. אולם דומה שמשנה לשנה ההיקף גדל. אין קולמוס שיוכל לתאר את המאמץ, ההתרגשות הטוב והסיוע שהוגש בשנה זו, לכל כך הרבה משפחות, והכל כאשר רבי יאשיהו יוסף פינטו, עומד כמלאך על גבי הצמח ואומר לו גדל!.

חודש אדר תש"ע. במתחם ענק שבאיזור התעשיה סמוך לאשדוד, נערמות חבילות ענק. בשטח, חסידי וגבאי הישיבה, עובדים בלי הרף. מאות מוצרי מזון כשרים לפסח נאגרים ונארזים.העבודות בעיצומן. המחזה מדהים, אין כאן פועלים זרים או ישמעאלים. אנשי עסקים מכובדים רבנים ואנשי ציבור רוצים ליטול חלק גם בעבודה המעשית, לסייע לנזקקים בפועל. ביניהם גם אורחים מחו"ל שבימים כתיקונם יושבים במשרדיהם ומגלגלים עסקי ענק. הם לא מוותרם על הביקור במתחם, לעלות על המלגזה, לארוז חבילות מזון.

כולם אדומים ממאמץ, ומאושר. שמחים לקיים את מצוות הרב, את מצוות החג, להכין את "כל דיכפין יתי ויאכל" כולם כאן יהנו מהמזון הרב.

החבילות, מדהימות בהיקפן, מצות יין ובשר, זהו הבסיס, אליו מתווסים עשרות מוצרי מזון בסיסים, כחמש עשרה אלף ארגזי מזון נארזים ומוכנים, שוויו של כל אחד קרוב לאלף שקלים. והכל באהבה במסירות ובנדיבות, יומם ולילה עובדים כאן, כינים, מחכים לרגעי החלוקה...

והחשוב ביותר הוא "בכבוד", ארגזים מוסדרים נשלחים לבתים או למאות מוקדי חלוקה בכל הארץ, בריכוזים חרדים דתים וחילונים, כולם מקבלים בצנעא, בכבוד, ויש להם לעשות את החג.

***

משרדי הישיבה באשדוד. גם כאן נראה המקום ככוורת דבורים. צוות ענק של מזכירות מיוחדות גוייסו לעבודה. שמותיהם של כעשרים אלף משפחות!!! המונות למעלה ממאה אלף נפשות, הגיעו בבקשות עזרה. הצוות ממיין את הבקשות ואת המשפחות בדייקנות וביסודיות, ההמלצות נבדקות. כמו גם מוקדי החלוקה. העבודה כאן נעשית כמעט עשרים וארבע שעות ביממה. גבאי הישיבה כמעט ולא ישנים, חזקה עליהם מצוות הרב.

מכשירי הפקס פולטים את הבקשות בכל שעות היממה. כולם כאן במרץ עצום וברצון לעזור ולסייע לכמה שיותר משפחות.

***

ערב פסח קרב ובא. עשרות משאיות ענק יוצאות למוקדי החלוקה. המשפחות קבלו את ההודעה. מתרגשות לקראת החג הממשמש ובא, השנה גם אצלם יערך החג בהידור רב. סלי המזון הענקיים אינם אלא ארגזי ענק, שלא ניתנים לסחיבה על ידי אדם אחד. עשרות רבות של קילוגרמים משקלם. העינים נוצצות, ילדי המשפחות מתמלאים אושר. הנה, גם אצלם מתמלאים הארונות בכל טוב, כל מוצרי היסוד, והמצרכים ממש מא' ועד תי"ו. וכך אלפים רבים של ארגזים, שמאחורי כל אחד עומדת משפחה גדולה, של נפשות שיחגגו את החג, עם בשר, יין, מצות ושאר המצרכים שניתנו באהבה רבה, באהבת עולם, באהבתה של שובה ישראל, להיטיב ולסייע

דמעות של ממש נראות בעיני האנזים, הנשים והטף. מכל הארץ מגיעות תגובות, משפחות מכל עידה עיר ומושב, "להחיות נפשות רבות וחסרונן"

***

העבודה נמשכה עד ערב פסח.שעות רבות ללא הפוגה "הרב" מורה לא להפסיק, לחלק עד הרגע האחרון.

במשך השנה כולה נעשית חלוקת ענק מידי שבוע של אלפי מנות מזון מבית התמחוי שבאשדוד , כך גם בחגים, אך דומה שמשנה לשמנה ההיקף גדל מכפיל ומשתלש, עוד ועוד. להיטיב ולעשות כמה שיותר צדקה וחסד. "זה תפקידינו בעולמינו" דורש הרב פינטו משומעי לקחו, בהם ידוענים רבים

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}