כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משבר עם ארה"ב? לא בנושאי ביטחון

למרות אווירת המשבר שמייצרים בכירים במערכת הפוליטית, בסיועו הנלהב של העיתון מספר אחת במדינה, מדווח 'הארץ' על עסקה בין ישראל לארה"ב לקניית שלושה מטוסי תובלה, בשווי מאות מיליונים

משבר עם ארה"ב? לא בנושאי ביטחון

גם אם הזירה התקשורתית בניצוחו של העיתון מספר אחת במדינה, רוחשת שמועות ודיווחים על משבר כאוטי בין ישראל לארה"ב, בשטח - ובכל הנוגע ליחסים המיוחדים בין שתי המדינות - אין ביטוי למשבר.

'הארץ' חושף היום, כי במסגרת ביקורו של נתניהו בארה"ב, סיכמו אנשי משרד הביטחון עם הפנטגון על עסקה למכירתם של 3 מטוסי תובלה מדגם הרקולס- C.

ישראל תרכוש שלושה מטוסי תובלה חדישים מדגם הרקולס- C-130J, מתוצרת חברת לוקהיד מרטין, כששווי העסקה עומד על קרוב לרבע מיליארד דולר. המטוסים ייוצרו במתכונת מותאמת ספציפית לצרכים הביטחוניים של ישראל, בשילוב מספר גדול של מערכות מתוצרת התעשייה הביטחונית בארץ.

חיל האוויר הישראלי יקלוט את הראשון מבין שלושת המטוסים ב-2013 ואת האחרון ב-2015. עלות כל מטוס כ-70 מיליון דולר. העסקה תמומן מכספי סיוע החוץ האמריקני למערכת הביטחון הישראלית.

בשלב זה טרם הגיעו ישראל וארה"ב להסכמה בדבר רכש מטוס הקרב החדיש מתוצרת לוקהיד, אף-35. עסקה זו, שעלותה עשויה להגיע ליותר משלושה מיליארד דולר, טרם נסגרה ולא ברור לוח הזמנים למימושה. אם תסוכם בתקופה הקרובה, תקבל ישראל את האף-35 הראשון בשנת 2014, אולם ייתכנו עיכובים נוספים - והדבר תלוי גם במועד החתימה. בעתיד צפויים הצדדים לדון ברכש של עד חמישה מטוסים נוספים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}