כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חדש: אולם אירועים בציון שמעון הצדיק

ארועי השבועות האחרונים לא הרפו את ידי העושים במלאכת הקודש בקבר שמעון הצדיק • במעמד צנוע ורב רושם נחנך אולם ארועים שישמש לאירועים משפחתיים • בקביעת המזוזה כובד הרב יוסף שוינגר

חדש: אולם אירועים בציון שמעון הצדיק

מוסדות שמעון הצדיק, שע"י מוסדות החסד הוותיקים בירושלים "חסדי יוסף", חנכו היום במעמד צנוע מחד, אך רב רושם מאידך - אולם אירועים, במתחם קברו של התנא שמעון הצדיק זי"ע.

את המזוזה קבע הרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, העוזר ומסייע לפיתוח המקום, במשך כל השנה כולה, ובפרט בימי שבתות, חגים ויום ההילולא - אז פוקדים את הקבר הקדוש אלפים רבים.

הרב שוינגר, שהפך בשנים האחרונות למעין מוסד של איש אחד, המטפל בכל הקשור לקברי הצדיקים, עמד כשדמעות של התרגשות בעיניו וקבע את המזוזה.

בדברים שנשא בפני הסגל הבכיר של המשטרה, אמר הרב שוינגר בקול חנוק, כי דווקא בימים אלו בהם ירושלים נמצאת במוקד ויכוח בין לאומי, ורבים הקמים עלינו בכדי לכלות את הבניה היהודית בעיר, שומה עלינו לעמוד כחומה בצורה, ולהגביר את הפעילות הברוכה הנעשית במקום.

לאחר מכן, נשא נאום קצר מעניני החג, ושזר את סיפור יציאת מצרים ויצאתינו לחירות, לימינו אנו, כל זאת באספקלריא של הסבא מסלבודקא וממשיכי דרכו, עימם נמצא הרב שוינגר ביחסים הדוקים.

באירוע לקח גם ר' שניאור דייטש, בנו של הרב משה דייטש, יו"ר המוסדות, הממשיך בזה את המסורת של אביו הרה"צ רבי יוסף אליהו דייטש זצ"ל, שהקים את המוסדות ובמשך עשרות שנים פקד והחייה את המקום ודאג תדיר למנייני תפילה ולכיבוד לבאים הרבים. גם מפקד מרחב ציון ועוד - לקחו חלק באירוע.

האולם מיועד למשפחות הרבות הבאים למקום לעריכת תספורת בהגיע בנם לגיל שלוש, וכן לסעודות הנערכות במקום בערבי ראש חודש ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}